همشهری آنلاین: اعضا و کارکنان سازمان بسیج رسانه با خانوداه خبرنگاران شهید «محمدصادق نیلی‌ احمدآبادی» و «محمدعلی بخشی» از شهدای سانحه هوایی «C۱۳۰» دیدار کردند.

شهید

به گزارش ایسنا، در ابتدای یکی از این دیدارها حسام نیلی‌ احمدآبادی پدر شهید «محمدصادق نیلی احمدآبادی» با تأکید بر این‌که صداقت یکی از ویژگی‌های بارز فرزندش بود، اظهار کرد: شهید در ابتدا دانشجوی دانشکده الهیات بود که بعد از آن نیز وارد عرصه خبر در خبرگزاری فارس شد.

وی یادآوری کرد: در برخی رسانه‌ها اخلاق رسانه‌ای به‌خوبی رعایت نمی‌شود و این موضوع باید حفاظت شود که اخلاق رسانه‌ای به نوعی فرهنگ تبدیل شود.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام نیکویی، معاون آموزش و تربیت سازمان بسیج رسانه با اشاره به این‌که اخلاق در رسانه‌ها باید رعایت شود و در غیر این صورت هرج و مرج رسانه‌ای پدید می‌آید، گفت: البته خبرنگاران با اخلاق رسانه‌ای در کشور فراوان هستند که نمونه بارز آن‌ها همین شهدای رسانه هستند که خبرنگاران دیگر نیز باید از شهدای رسانه الگوبرداری کنند.

وی افزود: خبرنگاران به‌دلیل رسالت خبری، از سخت‌ترین موانع عبور می‌کنند و دشواری‌ها را به جان می‌خرند تا موجب آگاهی‌بخشی و روشنگری و بصیرت در جامعه باشند.

در بخش دیگری این دیدارها اعضا و کارکنان سازمان بسیج رسانه با حضور در منزل خبرنگار شهید «محمدعلی بخشی» با همسر این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار نیز پروانه رشیدی - همسر شهید محمدعلی بخشی - درباره فعالیت‌های همسرش گفت: محمدعلی تحصیلاتش را در رشته ادبیات و زبان انگیلیسی در دانشگاه شیراز به پایان رساند و پس از انقلاب نیز در بنیاد مستضعفان به مدت دو سال مشغول به فعالیت شد که همزمان نیز به‌عنوان خبرنگار به استخدام نیروی دریایی درآمد.

وی ادامه داد: شهید در کار خود بسیار فعال بود و با بنیاد فارابی نیز به‌صورت پاره‌وقت همکاری می‌کرد که در آن زمان به‌عنوان خبرنگار دریابان شمخانی، فرمانده وقت نیروی دریایی منصوب شد و همچنین در دوران فرماندهی سردار کوچکی نیز این همکاری ادامه داشت که در آن زمان، او مسوول اعزام خبرنگاران برای پوشش اخبار مانور نیروی دریایی شد و نهایتا در سقوط هواپیما همراه همکاران خبرنگارش به شهادت رسید.

رشیدی افزود: محمدعلی توکل بالایی به خدا داشت و بسیار صلح‌جو بود برای همین همواره در اختلافات به‌عنوان میانجی حاضر می‌شد و موجب حل اختلاف می‌شد. همچنین دو کتاب «مردان دریا» و «از تبار آبی‌ها» نیز که درباره چگونگی زندگی در نیروی دریای است توسط همسرم به تألیف رسید.

در ادامه این دیدار، بزرگیان، مدیرروابط عمومی سازمان بسیج رسانه گفت: دیدار از خانواده شهدای رسانه قطعا باعث تذکری برای ما می‌شود تا ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم و تا آنجا که بتوانیم در راستای تکلیف سازمانی و وظیفه اخلاقی به حل مشکلات این خانواده‌ها کمک کنیم.

«محمدصادق نیلی‌ احمدآبادی» و «محمدعلی بخشی» در حادثه سقوط هواپیمای «C130» در سال 84 به همراه سایر خبرنگاران حاضر در این هواپیما به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 299180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha