مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: پارک لاله تهران این هفته شاهد یک رخداد ابتکاری برای بزرگداشت هفته جوان است.

خیابانی در این پارک که به خیابان حجاب منتهی می‌‌شود، از روز شنبه با فضاسازی ویژه به گونه‌ای آراسته شده است که گویای مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوانان است. طرح خیابان جوان در پارک لاله که تا فردا ادامه دارد، فقط یکی از برنامه‌هایی است که شهرداری تهران برای استقبال از روز جوان، میلاد حضرت علی اکبر (ع) و اعیاد شعبانیه برگزار کرده و هدف از آن بزرگداشت این روز  است.

مسعود صالحی رئیس خانه شهریاران جوان شهرداری تهران ضمن بیان این خبر درباره خیابان جوان به همشهری گفت: روز شنبه، اعضای خانه شهریاران جوان در 12 نقطه تهران حاضر شدند و به جوانان یک شاخه گل و کارت تبریک روز جوان را تقدیم کردند و مجموعاً در این روز 30 هزار شاخه گل بین جوانان پایتخت توزیع شد.

جشنواره فکری تابستانه: جوان ایرانی، پرسش‌های امروزی، یکی دیگر از نوآوری‌های خانه شهریاران جوان است که از ابتدای سال جاری مقدمات آن آغاز شد و امروز با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور آیت‌الله شاهرودی، دکتر قالیباف و جمعی از چهره‌های فرهنگی کشور به پایان ‌می‌رسد.

در این چارچوب، چندین کارگروه اقدام به بررسی سؤالات متنوع جوانان امروزی کردند و به موازات آن، آرای برخی شخصیت‌های محوری انقلاب اسلامی از جمله آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و پیوند آن با این سؤالات در این کارگروه‌ها به بحث گذاشته شد. صالحی افزود: از میان بیش از یک صد نفر از استادان حوزه و دانشگاه که در این ارتباط مورد مشورت قرار گرفتند، حدود چهل نفر برای تدریس موضوع‌های  کارگروه‌ها، اعلام آمادگی کردند.

 برنامه‌های شهرداری تهران برای بزرگداشت هفته جوان

وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 500 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران به مدت یک هفته از دوشنبه هفته گذشته در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند. برگزاری گشت بازدید جوانان از مکان‌های تاریخی و دیدنی تهران که امروز آغاز می‌شود، از دیگر فعالیت‌هایی است که خانه شهریاران جوان ترتیب داده است.

به گفته صالحی، طرح دیگری که توسط اعضای خانه شهریاران جوان به اجرا درآمده، آذین‌بندی درختان خیابان ولیعصر با سه طرح گرافیکی است که روی سه رنگ پارچه (سفید، سبز و قرمز به نشانه پرچم جمهوری اسلامی ایران) ترسیم شده و کل درختان این خیابان از میدان ولیعصر تا میدان تجریش با این طرح آذین‌بندی شده است.

غبارروبی مزار شهدای گمنام، حضور در آسایشگاه‌های جانبازان و تقدیم شاخه گل به آنان، اعطای شاخه گل و کارت تبریک میلاد حضرت علی اکبر به جوانان حاضر در نماز جمعه تهران و شهرری، نمایش طرح‌های گرافیکی در 250 میدان و چهارراه در تهران و برگزاری مسابقات فوتبال گل‌کوچک محلات در طول تابستان با حضور 370 تیم، از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط خانه شهریاران جوان عمدتاً به مناسبت هفته جوان و با همکاری سایر سازمان‌های وابسته به شهرداری مانند سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی و هنری و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، مناطق شهرداری و نیز ستاد نماز جمعه تهران اجرا شده است.

گفتنی است خانه شهریاران جوان که فعالیت خود را از اردیبهشت سال گذشته آغاز کرده است، استفاده از پتانسیل و مشارکت جوانان برای اداره بهتر امور شهری و فراهم آوردن امکان تجربه‌اندوزی مدیریتی جوانان را از جمله اهداف خود قرار داده است.

کد خبر 29923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز