شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از کلاه‌های متعلق به ناپلئون بناپارت که رد شلیک گلوله‌ای نیز روی آن به چشم می‌خورد، با قیمت اولیه ۵۰۰ هزار پوند به حراج گذاشته می‌شود.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، اين كلاه نمادين كه يكي از نشانه‌هاي مشهور بناپارت نيز بوده‌است، در اصل به سر مايكل شاو استوارت تعلق داشت كه آن را با قيمت 150 پوند خريداري كرده‌بود، و اكنون پس از گذشت 200 سال پس از شكست ناپلئون در نبرد واترلو، اين كلاه قرار است به حراج گذاشته شود.

سر مايكل اين كلاه را در سال 1814 و در يكي از سفرهايش به اروپا در درسدن آلمان كشف كرده و آن را خريداري كرد. روي اين كلاه نشاني از گلوله‌اي ديده مي‌شود كه در نبرد فرايد‌لند به سوي ناپلئون شليك شده‌است. ناپلئون اين كلاه را در در طول نبردهاي پيروزمندانه‌اش با روسيه، ايلائو،‌فرايدلند در سال 1807 به سر داشت.

اكنون اين كلاه پس از پشت‌سرگذاشتن مشهورترين نبردهاي جهان، قرار است براي اولين‌بار در حراجي به فروش برسد. متخصصان حراجي كريستيز برروي اين كلاه 500 هزار پوند و روي پرتره‌اي از ناپلئون 600 هزار پوند قيمت گذاشته‌اند.

در ماه نوامبر سال گذشته نيز كلاهي مشابه به اين كلاه متعلق به ناپلئون به قيمت 1.5 ميليون پوند به فروش رسيد. اين گلاه را ناپلئون در نبرد مارنگو به سر داشته‌است.

کد خبر 299270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha