گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های دولت تقدیر کرد و گفت که در دولت نهم، 3 صفت پرکاری، تدین و روحیه انقلابی به وضوح مشاهده می‌شود که این صفات در رسیدن به مقاصد مطلوب و پیشبرد امور کشور نقش اساسی دارند.

غلامعلی حداد عادل که در آغاز جلسه علنی مجلس به مناسبت هفته دولت سخن می‌گفت: در ادامه سخنانش به موفقیت‌های دولت نهم در عرصه سیاست خارجی و امور داخلی اشاره کرد و متذکر شد: دولت با اتخاذ سیاست خارجی فعال موفقیت‌های خوبی کسب کرد و موضوع هسته ای را با درایت مدیریت کرد و از طریق ارتباط با کشورها و حضور در نقاط مختلف دنیا اعتبار ایران را در عرصه بین المللی افزایش داد.

ذوق زدگی از سوء تفاهم

جر و بحث لفظی 2 نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌با واکنش جالب یکی از نمایندگان طیف اقلیت روبرو شد.

به گزارش ایرنا هنگامی‌که کلماتی چند میان عماد افروغ و مهدی کوچک زاده، 2 نماینده نزدیک به طیف اصولگرا درباره مطلبی مرتبط با نطق پیش از دستور یکی دیگر از نمایندگان مجلس رد و بدل شد، یکی از نمایندگان طیف اقلیت با خوشحالی به جمع خبرنگاران آمد و آنان را از مشاجره میان این 2 نماینده با خبر ساخت.

مصوبات جلسه علنی

کلیات لایحه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با 136 رای موافق، 59 مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

بر اساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود از تاریخ تصویب این قانون ظرف 3 سال کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی را که حداقل 25 سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند با حداکثر 5 سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی و با تشخیص دستگاه مربوطه، بازنشسته کند.

نظرسنجی از نمایندگان

سعید ابوطالب نماینده تهران نتیجه نظرسنجی در مورد گزینه‌های مطرح برای تصدی پست وزارتخانه‌های نفت و صنایع را اعلام کرد.

بر اساس این نظرسنجی و از بین 185 نماینده مجلس، برای وزارت صنایع 94 نماینده به کاتوزیان نظر موافق داشتند، جهرمی‌44، منطقی 18، محرابیان 4 و ضیایی یک رای موافق نمایندگان را به خود جلب کردند، ضمناً به گزینه هیچ‌کدام از این افراد 17 نفر و گزینه بدون پاسخ نیز 7 نفر رای دادند.

بر همین اساس، نوذری که هم‌اکنون سرپرست وزارت نفت است با 43 رأی، کردان 40 رای، بهشتیان 32 رای، سعیدلو 26 رای و ‌گزینه هیچ‌کدام 41 رای و گزینه بدون پاسخ مورد موافقت 3 نماینده قرار گرفت.

کد خبر 29966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز