همشهری آنلاین: احمد ابوحلبیه عضو جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین از همه ملت های عرب و مسلمان خواست تا در این شرایط حساس منطقه با لبیک به فراخوان حضرت امام خمینی(ره) در مراسم روز جهانی قدس امسال شرکت کنند.

روز جهانی قدس

ابوحلبیه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان روز جهانی قدس پیام‌هایی مهم و ماندگار برای ملت‌های عرب و مسلمان داشت، گفت که حضرت امام خمینی (ره) با این اقدام بزرگ و تاریخی، قضیه فلسطین را در جایگاه شایسته و بایسته آن قرار دادند.

وی تصریح کرد: ما امروز باید آن پیام‌ها را با اولویت دادن به قضیه فلسطین و تلاش برای آزادسازی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی از اشغال صهیونیستها به طور عملی ترجمه کنیم.

رئیس کمیته قدس در مجلس قانونگذاری فلسطین خاطرنشان کرد: امت اسلامی و عربی باید تمام توان و امکانات خود را برای دفاع از فلسطین و حمایت از آن در مقابل تهدیدهای خطرناک دشمن صهیونیستی یکپارچه کند.

عضو جنبش حماس، تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای باقی ماندن قضیه فلسطین در راس همه مسائل در میادین مختلف را ستود و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود سختی‌ها و تحمل فشارهای مستمر از ملت و مقاومت فلسطین حمایت می‌کند و دست از این حمایت برنداشته است.

ابوحلبیه تصریح کرد که ملت و مقاومت فلسطین هرگز نقش بارز و موثر حضرت امام خمینی(ره) در حمایت از فلسطین و قدس و فراهم ساختن زمینه همبستگی جهانی با آن و همچنین حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کند.

وی گفت که افزایش تلاش‌ها و اقدامات امت عربی و اسلامی برای کمک به فلسطین، قدس و مسجد الاقصی در مقابل حملات و تجاوزهای روز افزون دشمن صهیونیستی بسیار ضروری است.

رئیس کمیته قدس در مجلس قانونگذاری فلسطین هشدار داد که برخی تلاش‌های مشکوک برای خارج کردن قدس و مسجد‌الاقصی از دایره درگیری با دشمن صهیونیستی که بیش از شش دهه ادامه داشته و دور کردن آن از صدر اهتمام و اولویت‌های امت های عربی و اسلامی شروع شده است.

عضو جنبش حماس افزود: در این مرحله حساس باید برای تقویت مقاومت و ایستادگی اهالی قدس در مقابل این تلاش‌ها و طرح‌های مشکوک اقدام کرد تا بتوانیم از خط مقدم دفاع در نبرد دشمن صهیونیستی یعنی قبله اول مسلمانان دفاع کنیم.

کد خبر 300525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha