۱۱۵ تشکل مردم‌نهاد حامی محیط‌زیست در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت مجلس برای تأمین امکانات و منابع مورد نیاز جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست شدند.

به گزارش سايت خبري محيط‌زيست ايران (IENA)، در اين نامه سرگشاده خطاب به دكتر علي لاريجاني آمده است: «نگاه رهبر انقلاب به مقوله محيط‌زيست در اين برهه حساس و تاريخي حاوي پيام واضح و روشني است. صحبت‌هاي ايشان فصل‌الخطاب نظرات در اين حوزه است. بسياري موضوع محيط‌زيست را در اولويت نمي‌دانستند و مصالح منطقه‌اي را بر مصالح كلان ملي در حوزه محيط‌زيست برتر مي‌دانستند، اما اينك تكليف كاملا مشخص است و هيچ مصلحتي بالاتر از مصالح ملي در حوزه محيط‌زيست نيست.»

در بخش ديگري از اين نامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه حفظ محيط‌زيست و رعايت محيط‌زيست يك وظيفه حاكميتي است، تأكيد شده است: «در مقطع كنوني سازمان حفاظت محيط‌زيست به‌عنوان يك دستگاه حاكميتي با تنگناها و مشكلات عديده‌اي براي انجام وظايف حاكميتي خود و هماهنگي برنامه‌هاي دستگاه‌ها و نهادهاي دست اندركار و آحاد مردم در زمينه حفاظت و بهبود محيط‌زيست مواجه است. انتظار مي‌رود تأمين امكانات و منابع مورد نياز آن سازمان به‌منظور تحقق منويات مقام معظم رهبري بيش از پيش مورد توجه جدي قرار گيرد.»

کد خبر 300679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha