مرد جنایتکار که ۱۰‌ ماه پیش پیرمرد پرنده‌فروشی را در تهران به قتل رسانده و به خارج از کشور گریخته بود پس از بازگشت به ایران دستگیر شد.

متهم

26شهريور سال گذشته مأموران كلانتري مولوي با جسد پيرمرد 60ساله‌اي در كوچه مرغي‌ها كه محل خريد و فروش پرندگان است روبه‌رو شدند. پيرمرد با ضربات چاقو به قتل رسيده‌ بود و به‌نظر مي‌رسيد كه قرباني انتقام‌جويي شده است. از سويي كارآگاهان در بازرسي لباس‌هاي مقتول مبلغ 3ميليون تومان پول و كارت ملي وي را كشف كردند و بدين‌ترتيب هويت مقتول به نام قربان شناسايي شد. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه مقتول در زمينه خريد و فروش حيوانات به‌ويژه پرندگان نيز فعاليت داشته و براي همين خانه‌اي در منطقه مولوي اجاره كرده بود. اين پيرمرد معمولا آخر هفته‌ها به محله كوچه مرغي‌ها رفته و در آنجا به خريد و فروش پرنده مي‌پرداخت.

كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت در شاخه ديگري از تحقيقات خود دريافتند كه مقتول از مدتي قبل با يك جوان افغاني به نام جمشيد كه در زمينه خريد و فروش پرندگان فعاليت داشته دچار اختلاف شده بود. ماموران راهي خانه اين مرد شدند اما او به ‌صورت غيرقانوني از ايران خارج شده بود.

10‌ماه از قتل پيرمرد گذشت و هنوز قاتل فراري دستگير نشده بود تا اينكه چند روز قبل كارآگاهان در بررسي‌هاي خود دريافتند كه متهم فراري به تازگي به‌صورت غيرقانوني به ايران بازگشته و در يك مغازه توليد مانتو در محدوده ميدان هفتم تير به‌عنوان خياط مشغول به‌كار شده است. با دستگيري جمشيد، او به جنايت اعتراف كرد و گفت:

مدتي قبل از جنايت مبلغ 9ميليون تومان به‌عنوان قرض از مقتول گرفتم و قرار شد چند‌ماه بعد آن را برگردانم اما قربان (مقتول) پس از گذشت چند روز از من خواست تا پولش را پس بدهم اما من پولي نداشتم. بعد از مدتي متوجه شدم كه مقتول ماجراي بدهكار بودن مرا در بين افرادي كه در زمينه خريد و فروش پرندگان فعاليت داشتند مطرح كرده و همين باعث شده بود تا آنها با من معامله‌اي انجام ندهند. از او كينه به دل گرفتم و شب حادثه در تاريكي پشت يك تيرچراغ برق پنهان شدم و وقتي مقتول به كوچه مرغي‌ها رسيد او را به قتل رساندم و از كشور گريختم تا اينكه هنگام بازگشت دوباره به ايران دستگير شدم. به گفته سرهنگ آريا حاجي‌زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، تحقيقات از متهم ادامه دارد.

کد خبر 301521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha