پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه همشهری در شماره پنجشنبه یکم مرداد در تشریح تیتر یک نوشت: وزیر اقتصاد میزان دارایی‌های خارجی ایران را ۱۰۰میلیارد دلار اعلام کرده اما گفته کمتر از ۳۰میلیارد دلار آن قابل استفاده است....

ham

 همزمان احمد توکلی، نماینده تهران در گفت وگویی با همشهری اعلام کرد: روز یکشنبه هفته آینده به دیوان محاسبات نامه ای خواهم نوشت و خواستار محاسبه دلارهای خارجی ایران می شویم.

این روزنامه با بررسی موضوع اعلام شرایط استفاده از مستمری پیری روستاییان، نوشت: معاون بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نحوه استفاده از مستمری پیری یا سالمندی این صندوق را تشریح کرد و گفت: اگر فردی 15 سال سابقه و 65 سال سن داشته باشد، معادل دوسوم حق بیمه پرداختی اش را به عنوان مستمری دریافت خواهد کرد. عباس اورنگ در گفت وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نحوه استفاده از مستمری پیری این صندوق اظهار کرد: این کارکرد بیمه اجتماعی با بیمه بازنشستگی متفاوت است.

روزنامه همشهری با بازتاب عنوان پاسخ ایران به رجزخوانی آمریکا، نوشت: دیروز عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه تصریح کرد: افزوده شدن دوره 5 ساله به اجرای قطعنامه شورای امنیت امکان ندارد، قطعنامه ای که در شورای امنیت صادر شد، کاملا روشن است، تاریخ خاتمه قطعنامه شورای امنیت کاملا روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد. وی افزود: در این خصوص ما به مقامات آمریکایی و 1+5 اعتراض کرده ایم.

این روزنامه با انتشار موضوع باران آمد آب از آب تکان نخورد، نوشت: با وجود بارش های چند روز اخیز و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان تهران و البرز، حجم آب ورودی به مخزن سدهای پنجگانه تهران، افزایش محسوسی نداشته است. وزارت نیرو با بیان این مطلب اعلام کرد، حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب شرب تهران در مقایسه با شرایط طبیعی، با کاهش 190 میلیون متر مکعبی مواجه شده است.

روزنامه همشهری با انعکاس عنوان درگیری ها در ترکیه بالا گرفت، نوشت: آتش انفجاری که روز دوشنبه باعث کشته شدن 32 جوان در شهر مرزی سوروچ شد هنوز شعله ور است و خشم مردم ترکیه، بحرانی جدید را برای حزب عدالت و توسعه رقم زده است. - دولت ترکیه با گسترش خشم عمومی و تظاهرات مردم، انتشار تصاویر این انفجار را ممنوع کرده و در تلاش برای کنترل اوضاع به هر شکلی ازجمله سرکوب معترضان است. این در حالی است که برای نخستین بار گروه تروریستی داعش به صورت مستقیم از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرده است.

این روزنامه در صفحه نخست موضوع های «توافق علیه هیچ کشوری نخواهد بود»، «4 روز شکنجه در دخمه آدم ربایان» و «راه آهن ماندنی شد، پیکان سقوط کرد» را مورد بررسی قرار داد و در ستون یادداشت عنوان «درک قدرت ایران» به قلم حسن بهشتی پور را به چاپ رساند.

کد خبر 301789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha