پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شاهد بارش‌های شدید در برخی استان‌های ایران خواهیم بود و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، خانم فریبا گودرزی گفت: پنجشنبه اول مرداد در استان‌‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ، غرب کشور، جنوب شرق و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط زاگرس مرکزی و جنوبی می تواند همراه با رعد و برق و وزش باد باشد که این شرایط برای روز جمعه و شنبه نیز البته با شدت کمتر رخ می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت بارش باران در کشور افزود: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌های جنوبی استان اصفهان، مناطق شمالی استان فارس، ایلام، ارتفاعات لرستان، شمال خوزستان، شرق هرمزگان، بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و نوار غربی آذربایجان غربی شاهد بارش‌های شدید خواهیم بود و از این رو آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: به هموطنان عزیز در استان‌های مذکور و مسافرانی که قصد سفر به این استان‌ها را دارند توصیه می‌شود از بستر رودخانه‌ها دور باشند و تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت احتمالی در نظر بگیرند.

گودرزی افزود : علاوه بر بارش‌ها ، وزش باد در شرق کشور پیش بینی می‌شود به طوریکه در چند روز آینده وزش باد شدید را برای شرق کشور به ویژه برای شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل شاهد خواهیم بود که می تواند همراه با توفان گرد و خاک باشد.

وی درباره وضع آب و هوای پایتخت نیز گفت: آسمان تهران برای بعد از ظهر کمی ابری پیش بینی می‌شود و افزایش ابر در ارتفاعات نیز پیش بینی می‌شود. همچنین بارش‌های پراکنده برای ارتفاعات استان تهران همراه با وزش باد خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: حداکثر دمای امروز تهران 35 درجه سانتیگراد و برای فردا صبح کمینه دما به 24 درجه سانتی گراد می رسد و در دو روز آینده تقریبا همین شرایط جوی برای استان تهران پیش بینی می‌شود.

کد خبر 301799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha