همشهری آنلاین: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر وظیفه و مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزشی دستگاه ها در قبال جامعه شاهد و ایثارگر، گفت: موفقیت در مساله هسته ای آخرین دستاورد خون شهدا و حاصل زحمات و مقاومت ایثارگران است.

سید محمد علی شهیدی

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، نشست شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

شهیدی در این نشست با تاکید بر اینکه آرامش و ثبات ایران اسلامی در منطقه، مدیون جامعه ایثارگری است، افزود: همه وظایف خاصی در قبال این جامعه داریم که بر همین اساس، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1385 با تصویب و ابلاغ آیین نامه ای، دستگاه های فرهنگی جامعه را موظف به رسیدگی به امور فرهنگی و آموزشی این جامعه با تولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران کرده است.

رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر هدف از برگزاری این جلسه را تصویب اهداف و راهبردهای طرح شاهد و ایثارگر در سال 95-94 خواند و ابراز امیدواری کرد: تسهیلات ویژه این جامعه با توجه خاص بررسی و تصویب شود تا بتوان در حد امکان بخشی از دین خود به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را ادا کرد.

به گفته وی، کاستن از مشکلات اشتغال، ارتقای آموزشی، فکری، جسمی و روحی و رسیدگی به امور فرزندان این جامعه از مهم ترین مواردی است که در دستور کار بنیاد شهید قرار دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فداکاری ملت ایران در طول 8 سال جنگ تحمیلی و دوران 37 ساله انقلاب اسلامی ایران، گفت: عده زیادی از مردم در راه انقلاب و حفظ جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند و شهید، جانباز و یا آزاده شدند که بر اساس اساس نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، این عده جامعه هدف بنیاد را تشکیل می دهند و همواره موردعنایت مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بوده اند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به تلاش برای تحقق دستورات و نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص این جامعه و حفظ فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه از این طریق، اظهار داشت: آخرین دستاورد خون شهدا و حاصل زحمات و مقاومت ایثارگران، موفقیت در مسئله هسته ای است.

رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر بر وظیفه و مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزشی دستگاه ها در قبال جامعه شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه شاهد و ایثارگر، تعداد زیادی عضو هیات علمی در دانشگاه ها و حدود 160 هزار دانشجو از این جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که رسیدگی به امور آنان طبق تاکیدات و خواسته مقام معظم رهبری بر عهده ما و همه ملت است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما رشد جامعه ایثارگران است که ولی نعمتان ما هستند و در این راه باید در نظر داشت بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی به نتیجه رساندن این مهم نیست، بلکه تمام دستگاه های فرهنگی باید با هم دلی، هم زبانی و هم گامی این بار سنگین را با موفقیت به منزل برسانند.

کد خبر 302385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha