به گزارش شارا هرکمپین علمی (تبلیغاتی، بازاریابی، فروش) دارای ده گام اساسی و مرتبط به یکدیگر بشرح ذیل است:
- گام اول،تحلیل محیط:
- گام دوم،تعیین هدف کمپین(Campaign task)
- گام سوم، تعیین مخاطب دربازار هدف(Target Audience)
- گام چهارم، انتخاب مزیت رقابتی(Competitive advantage)
- گام پنجم، تعیین فکرتبلیغاتی مؤثر(Effectiveness concept)
- گام ششم، توجه به منحنی عمر محصول(P.L.C)
- گام هفتم،بودجه تبلیغاتی(Budget planning)
- گام هشتم،تولید پیام خلاق(Creative production)
- گام نهم،تعیین رسانه های مؤثر (Creative media)
- گام دهم، ارزیابی اثربخشی تبلیغات
مهمترین مرحله درموفقیت کمپین، تولید پیام خلاق است. بطور قطع تبلیغی اثر بخش است که پیام تولیدی مؤثر (تیزر- طرح مکتوب) داشته باشد و در زمان مناسب، برای مخاطب هدف و از رسانه مورد استفاده مخاطب پخش شود تا بر ذهن مخاطب هدف تأثیر بگذارد.
دکتر محمود دهقان طزرجانی، متخصص کمپین تبلیغاتی، بازاریابی و فروش در تاریخ 25 مردادماه سال جاری در نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری سخنرانی خود را با عنوان کمپینهای تبلیغاتی در نظام بانکی ارائه خواهند داد.
نظر شما