شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

محمود مولایی: «خودِ ما هم از این مسائل خسته شده‌ایم.»‌ این واکنش رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به‌طولانی‌شدن سفر کارلوس کی‌روش است.

کفاشیان و کی روش

سرمربي تيم ملي كه بيشتر از 2‌ماه است به پرتغال (كشورش) بازگشته، هنوز مشخص نيست كه چه زماني به تهران بازمي‌گردد.

طولاني‌شدن غيبت كي‌روش شبهه‌برانگيز شده است. ابتدا بحث فوت همسر كي‌روش پيش آمد، پس از آن اختلافش با فدراسيون بر سر مسائل مالي مطرح شد و اكنون پيشنهاد فدراسيون مكزيك به سرمربي تيم ملي ايران ابهامات احتمال بازنگشتن او را افزايش داده است. اين در حالي است كه صحبت‌هاي علي كفاشيان درباره زمان بازگشت كارلوس كي‌روش مبهم است. رئيس فدراسيون فوتبال در اين رابطه مي‌گويد: «زمان دقيق آن را نمي‌دانم؛ ما بليت او را رزرو كرده‌ايم اما حضور ذهن ندارم كه تاريخ آن چه زماني است! كي‌روش 2‌ماه به مرخصي رفته بود كه بعد از تفاهمي كه كرديم قرار شد اين مسئله ادامه داشته باشد.»

تيم ملي در نخستين بازي خود در مقدماتي جام‌جهاني2018 روسيه مقابل تركمنستان به نتيجه ضعيف يك - يك دست يافت. تيم ملي در دومين بازي خود 12شهريورماه به مصاف گوام مي‌رود؛ يعني كمتر از يك‌ماه ديگر. برخي كارشناسان معتقدند زمان بازگشت كي‌روش به تهران و حضور در تمرينات تيم ملي فرارسيده است؛ به‌خصوص كه رقابت‌هاي ليگ برتر نيز شروع شده و مسابقه‌هاي ليگ برتر بدون نظارت مستقيم سرمربي تيم ملي براي انتخاب بازيكنان موردنظرش انجام مي‌شود.

جالب اينكه در اين مدت گفت‌وگويي از كارلوس كي‌روش مبني بر روشن كردن دلايل تأخيرش در بازگشت به تهران منتشر نشده است و تمام اظهارنظرها به مسئولان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش برمي‌گردد. علي كفاشيان درباره پيشنهاد فدراسيون مكزيك و احتمال جدايي اين مربي از تيم ملي تأكيد مي‌كند: «اين مسائل فقط شايعه بود. نمي‌دانيم با اين شايعات چه كنيم و خود ما هم از اين مسائل خسته‌ شده‌ايم. هيچ بحثي درخصوص رفتن كي‌روش به كشورهاي ديگر نشده و او قطعا به ايران بازمي‌گردد.»

  • موضع وزارت ورزش

در عين حال، گفته مي‌شود مسائل مالي باعث دلخوري كي‌روش شده و او تصميم دارد به ايران برنگردد. معاون ورزش حرفه‌اي و قهرماني وزير ورزش و جوانان در اين رابطه عنوان مي‌كند: «ما هميشه پول را به فدراسيون‌هاي ورزشي براي برنامه و تقويم ورزشي آنها مي‌دهيم. ما هيچگاه پول را به يك فدراسيون براي يك فرد نمي‌دهيم. فو‌تبا‌ل از تمامي فدراسيون‌هاي ورزشي ايران پول بيشتري را از وزارت ورزش و جوانان دريافت مي‌كند و اين در حالي است كه اين رشته خود درآمد زيادي از بخش‌هاي مختلف نظير بليت‌فروشي، تبليغات محيطي، اسپانسر و حق پخش دارد.» نصرالله سجادي ادامه مي‌دهد: «فدراسيون فو‌تبا‌ل مسئول كا‌ر‌لوس كي‌روش است و ما در اين زمينه از فدراسيون سؤالاتي را مطرح كرده‌ايم. البته گفته شده كه سرمربي تيم ‌ملي طي 8-7روز آينده به ايران بازمي‌گردد و در اين مورد اعلام شده بود كه پيش از شروع رقابت‌هاي ليگ كي‌روش كار خاصي در ايران نداشت.»

کد خبر 303351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha