وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در لایحه اصلاحیه قانون مطبوعات توقیف به‌عنوان آخرین راه‌حل برخورد با تخلف یک رسانه مطرح شده است، گفت: اخطار، جریمه نقدی و تغییر مدیر مسئول می‌تواند مراحل قبل از توقیف یک رسانه باشد.

روزخبرنگار

علي جنتي در مراسم روز خبرنگار كه روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد با بيان اينكه ميدان دادن به روزنامه‌نگاران گام مهمي است كه بايد به‌صورت سياست جدي مورد توجه دولت باشد، افزود: در همين ارتباط فضاي مجازي اهميت ويژه‌اي پيدا كرده است. در اين فضا هر ملت توليدكننده، پيشرو خواهد بود و در جنگ نرم بايد غالب شود. در اين فضا كساني موفق مي‌شوند كه به اقتضائات روز آشنا باشند و درگير تحميل‌هاي سنتي گذشته نباشند. تمام تجربيات نشان مي‌دهد خفقان مطبوعات با استبدادي‌بودن حكومت‌ها رابطه مستقيم دارد. جامعه‌اي كه مطبوعات در آن نشاط نداشته باشند و نتوانند حرف خود را بزنند به سمت ديكتاتوري پيش مي‌روند. اين دولت تلاش مي‌كند بتواند اين بخش از قانون را به درستي اجرا كند و به آن جامه عمل بپوشاند.

وي با تأكيد بر اينكه از رسانه‌ها انتظار مي‌رود در سايه آزادي بيان مفهوم آزادي مسئولانه را مورد توجه قرار دهند، بي‌توجهي به اصول اخلاق حرفه‌اي در برخي از مطبوعات را مشهود دانست و گفت: بسيار ديده شده كه حقوق شهروندان و آبروي افراد در برخي رسانه‌ها ناديده گرفته مي‌شود. فقط به اين دليل كه اعتقادات سياسي آنها را نمي‌پسنديم و جامعه را دچار سردرگمي مي‌كنيم.

وزير ارشاد با اشاره به مذاكرات خود با مقامات قوه قضاييه مذاكره درباره تخلفات رسانه‌ها، گفت: با‌توجه به‌وجود نهادي مانند هيأت نظارت بر مطبوعات، درخواست كرده‌ايم اين مسئله به هيأت واگذار شود. اگر تخلف رخ داد بايد آخرين مرحله، توقيف باشد و در لايحه اصلاحيه قانون مطبوعات نيز اين موضوع آمده است كه هيچ نشريه‌اي بدون طي مراحل قبلي نبايد توقيف شود بلكه مواردي ازجمله تذكر، اخطار، جريمه نقدي و تغيير مدير مسئول مي‌تواند به‌عنوان مراحل قبل از توقيف يك رسانه انجام شود.

  • بيمه خبرنگاران برقرار است

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با تأكيد بر اينكه بيمه خبرنگاران قطع نشده، از امضاي تفاهمنامه‌اي با معاون وزير فرهنگ به‌منظور حمايت ويژه از خبرنگاران خبر داد. سيدتقي نوربخش در حاشيه نخستين نشست روزنامه‌نگاران و نيازهاي حرفه‌اي با بيان اينكه با امضاي اين تفاهمنامه از سوي سازمان تأمين اجتماعي تسهيلاتي براي خبرنگاران درنظر گرفته مي‌شود و سازمان مسائل و مشكلات موجود خبرنگاران را به‌صورت لايحه به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌كند، گفت: با وجود عدم‌تخصيص اعتباري از محل هدفمندي يارانه‌ها، بيمه خبرنگاري قطع نشده و از منابع داخلي خود آن را پوشش مي‌دهيم.

کد خبر 303442

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha