سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

فیلمسازی که ابتدا از سینما آغاز کرد و بعد وارد قاب کوچک شد، مهارت خود را در ساختن سریال‌های دینی پیش از این با پروژه‌های موفق «صاحبدلان»، «وفا» و «دودکش» نشان داده بود.

سریال

محمدحسين لطيفي گرچه با سريال مناسبتي «زماني براي عاشقي» يك گام بلند رو به عقب برداشت اما اين روزها با «تنهايي ليلا» دوباره رگ خواب مخاطب را در دست گرفته است. هر چند برخي معتقدند سريال تازه او در بهترين حالت يك رونوشت ساده از مجموعه‌هاي موفق پيشين است و در شخصيت‌پردازي لنگ مي‌زند.

  • درباره سريال

تنهايي ليلا يك چهره تازه دارد به نام مينا ساداتي كه نقش ليلا را ايفا مي‌كند و يك چهره كاملا تكراري به‌نام بهروز شعيبي كه معمولا در همه نقش‌هايش با همين شكل و شمايل ظاهر مي‌شود. داستان درباره دختري جوان است كه به قصد تعيين تكليف زمين مادربزرگ از خارج كشوربه ايران بازمي‌گردد اما ناخواسته درگير عشق متولي يك امامزاده مي‌شود كه همه اعضاي خانواده‌اش را در زلزله از دست داده است. فيلمنامه را حامد عنقا نوشته كه نويسنده‌اي جوان است و داستان در يكي از روستاهاي اطراف لواسان مي‌گذرد. اكبر زنجانپور، آفرين عبيسي، برزو ارجمند، حسن پورشيرازي، سام قريبيان، حسن جوهرچي، نسرين مقانلو و... ديگر بازيگران دهمين تجربه كارگرداني لطيفي هستند.

  • نگاه منتقد

سعيد مستغاثي: تنهايي ليلا توانسته موضوع يك عشق را با يك سبك زندگي خاص تلفيق كند ‌كه اين امر شايد براي مخاطب امروز جذاب و تازه باشد اما مانند بيشتر سريال‌ها ضرباهنگي بسيار كند دارد كه آن را به يك سريال كشدار و كسالت‌آور تبديل كرده است. متأسفانه در سال‌هاي اخير كندي ضرباهنگ گريبان بسياري از سريال‌ها را گرفته و به‌نظر مي‌رسد مخاطب سريال اگر چند قسمت آن را نبيند، چيزي را از دست نمي‌دهد! لطيفي با اينكه در كارنامه سينمايي و تلويزيوني خود آثار تماشايي و جذاب دارد اما به‌نظرم تنهايي ليلا ساختار قوي و محكم ندارد.

كارگردان مي‌توانست با استفاده از ظرافت‌هاي تصويري به دام كليشه‌هاي رايج سريال‌سازي نيفتد. در بازي بازيگران هم اتفاقي خاص و قابل توجه نيفتاده و تقريبا همه آنها نقش‌هاي هميشگي‌شان را تكرار كرده‌اند.

کد خبر 303668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha