همشهری آنلاین: جانشین ستاد مردمی دهه کرامت کشور از برگزاری ۸۵ برنامه فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی در دهه کرامت با مدیریت بنیاد بین‌المللی امام رضا (علیه السلام) و با مشارکت دستگاه‌ها در سراسر کشور خبر داد.

دهه کرامت

به گزارش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مرتضی طاهریان با بیان اینکه دهه کرامت از اول ماه ذی‌القعدههمزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) آغاز می‌شود، گفت: در پایان دهه کرامت هم ولادت امام رضا (علیه السلام) است که برنامه‌های مختلف و متنوعی در سراسر کشور از جمله در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

جانشین ستاد مردمی دهه کرامت کشور از برگزاری آئین ویژه استقبال از دهه کرامت از شلمچه و در آخرین پنج‌شنبه و جمعه منتهی به این دهه خبر داد و گفت: شلمچه به نوعی دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی است و بسیاری معتقدند این کار توسط امام رضا (علیه السلام) انجام گرفته است.

طاهریان در اشاره به برنامه‌های دیگر دهه کرامت به برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در روز پنجم ذی‌القعده «روز بزرگداشت امامزادگان» اشاره کرد و در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مصادف شدن روز جهانی مساجد با دهه کرامت در سال جاری، گفت: برنامه‌هایی که عمدتاً به شکل عمومی برگزار می‌شود شامل قرائت صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) است که در طول دهه کرامت در مساجد تا جشنواره‌ها صورت می‌گیرد.

وی از انتشار کتاب «بر آستان کرامت» خبر داد و یادآور شد: سیزدهمین جشنواره بین‌الملی امام رضا (علیه السلام) در دهه کرامت برگزار و اختتامیه آن در شب ولادت امام رضا (علیه السلام) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

  • برنامه استقبال از دهه کرامت از یادمان شلمچه و گلزار شهدای انقلاب آغاز می‌شود

پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نیز نوشت: دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت از آغاز برنامه‌های با شکوه دهه کرامت از یادمان شلمچه و گلزار شهدای انقلاب اسلامی از ۲۲ مرداد ماه خبر داد و گفت: در آستانه دهه کرامت و به منظور استقبال از این دهه، برگزاری دعای کمیل در یادمان شهدای شلمچه (مرکز ورود تشیع به ایران و محل ورود امام رضا (ع)) و آیین عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا مورد توجه است.
 
مرتضی طاهریان گفت: برنامه ورود نمادین کاروان حضرت رضا (ع) از طریق مرز شلمچه با همکاری سازمان بسیج مستضعفین و برخی دیگر از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت همراه با برگزاری دعای کمیل 22 مرداد آغاز می‌شود.

طاهریان همچنین از حضور اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت عصر روز پنج‌شنبه 22 مرداد ماه در گلزار شهدا سراسر کشور خبر داد و گفت: آیین عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا با حضور اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت و دیگر مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی ارادت ویژه‌ای نسبت به امام رضا (ع) داشتند، به همین جهت برنامه‌های استقبال از دهه کرامت را با یاد شهدا در دو منطقه شلمچه و گلزار شهدای سراسر کشور آغاز می‌کنیم.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته روز جمعه مسئولین اجرایی جشن‌های دهه کرامت در مصلی‌های نماز جمعه، حضور پیدا می‌کنند و گزارشی از برنامه‌های این ایام را ارایه می‌دهند.

کد خبر 303809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha