همشهری آنلاین: تیم پرآوازه بایرن مونیخ که در فصل گذشته به عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا دست یافته بود، نخستین دیدار خود در فصل جدید را با پیروزی به پایان برد. شالکه، دورتموند، برلین، لورکوزن و اینگول‌اشتات از دیگر تیم‌های موفق هفته نخست بودند.

Dortmund

انتظار فوتبال‌دوستان آلمان به سر رسید. شامگاه جمعه (۱۴ اوت/ 23 مرداد) سوت آغاز پنجاه و سومین فصل از مسابقات بوندس‌لیگای آلمان به صدا درآمد. در نخستین دیدار فصل جدید تیم بایرن مونیخ، قهرمان فصل پیش در خانه خود به مصاف تیم هامبورگ رفت.

مونیخی‌ها این دیدار را که در حضور ۷۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس برگزار شد با نتیجه ۵ بر صفر به پایان بردند و توانستد فصل جدید را با نمایشی مقتدرانه آغاز کنند.

هامبورگ در یک ربع نخست این دیدار حریفی همطراز بود و با تکیه بر انسجام دفاعی توانست فضاها را در میدان بازی ببندد و راه را برای بازی‌سازان بایرن مونیخ دشوار کند. آرتورو ویدال از شیلی و دوگلاس کوستا از برزیل از جمله ستارگانی هستند که سرپرستان بایرن مونیخ آنان را جهت تقویت این تیم در فصل جدید به خدمت گرفته‌اند.

تا اواسط نیمه نخست بایرن مونیخ علیرغم برخورداری از مالکیت توپ نتوانست خطرآفرین باشد تا این که مهدی بن‌عطیه، مدافع مغربي بایرن مونیخ در پی ضربه‌ای ایستگاهی توانست در دقیقه ۲۷ توپ را با ضربه سر وارد دروازه هامبورگ کند. نیمه نخست این دیدار علیرغم تلاش‌های مونیخ با نتیجه یک بر صفر خاتمه یافت.

در نیمه دوم بایرن توانست اقتدارش را به نمایش بگذارد و ۴ بار دیگر دروازه مهمان شمالی خود را باز کند. روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ در دقیقه ۵۳ برای بار دوم توپ را درون دروازه هامبورگ جای داد.

توماس مولر که یکی از چهره‌های درخشان میدان بود، گل‌های سوم و چهارم بایرن را در دقایق ۶۹ و ۷۳ به ثمر رساند و دوگلاس کوتسا با زدن گل پنجم در واپسین دقایق این دیدار، شکست سنگین هامبورگ را قطعی ساخت.

توماس مولر

ناگفته نماند که هامبورگ در آخرین ۵ دیدار خود مقابل بایرن مونیخ مجموعا ۳۶ گل از این تیم خورده است.

بایرن لورکوزن ۲ - هوفن‌هایم یک

بایر لورکوزن که در سال‌های گذشته همواره در جمع تیم‌های برتر بوندس‌لیگا قرار داشته، هفته اول فصل جدید را با موفقیت آغاز کرد. لورکوزنی‌ها در خانه خود و در حضور ۲۷ هزار تماشاگر هوفن‌هایم را ۲ بر یک شکست دادند. تسوبر در دقیقه ۵ هوفن‌هایم را یک بر صفر جلو انداخت، اما کیسلینگ (در دقیقه ۴۵) و براند (در دقیقه ۷۱) دو بار دروازه هوفن‌هایم را باز کردند تا لورکوزن پیروز میدان را ترک کند.

وردر برمن صفر - شالکه ۳

تیم شالکه نیز از تیم‌های موفق هفته نخست بوندس‌لیگا بود. شالکه که مهمان سبزپوش‌های وردربرمن بود، توانست چهره‌ای موفق و کارآ از خود نشان دهد و با نتیجه ۳ بر صفر از سد میزبان خود بگذرد. گل‌های شالکه در دقایق ۳۴، ۶۸ و ۸۵ به ثمر رسید. برمن علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی نتوانست راهکاری برای شکستن دیوار منسجم شالکه بیابد و دروازه مهمان خود را به خطر بیاندازد.

آگسبورگ صفر - هرتا برلین یک

تیم پایتخت‌نشین هرتا برلین هفته اول فصل جدید را با خوش‌اقبالی پشت سر گذاشت. این تیم با نتیجه یک بر صفر مهمان خود، آگسبورگ را شکست داد. تک ‌گل این دیدار را کالو در دقیقه ۴۸ از نقطه پنالتی به ثمر رساند. آگسبورگ علیرغم دست‌یابی به فرصت‌های متعدد نتوانست دروازه هرتا برلین را باز کنند و پس از ۹۰ دقیقه تلاش با دستان خالی میدان را ترک کرد.

ماینتس صفر - اینگول‌اشتات

تیم اینگول‌اشتات که برای نخستین بار به جمع تیم‌های دسته‌اولی بوندس‌لیگا پیوسته، شگفتی آفرید و اولین آزمون خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. این تیم با نتیجه یک بر صفر میزبان خود، ماینتس را شکست داد و سه امتیاز مهم کسب کرد. تک‌ گل این دیدار را "هینترزئر" در دقیقه ۶۶ به ثمر رساند تا اینگول‌اشتات طعم شیرین پیروزی در بوندس‌لیگا را بچشد.

دارمشتات ۲ - هانوفر ۲

تیم دارمشتات که برای دومین بار در لیگ دسته اول فوتبال آلمان حضور دارد، در اولین دیدار خود به تساوی ۲ بر ۲ مقابل هانوفر دست یافت. دارمشتات در مجموع چهره‌ بهتر‌ی از خود نشان داد، اما کم‌اقبالی این تیم در استفاده از موقعیت‌ها سبب شد که در نهایت تنها به کسب یک امتیاز بسنده کند.

بوروسیا دورتموند ۴ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

تیم بوروسیا دورتموند با سرمربی جدید خود، توماس توخل آغازی درخشان را تجربه کرد. زردپوش‌های دورتموند با برتری کامل با نتیجه ۴ بر صفر تیم پرقدرت بوروسیا مونشن‌گلادباخ را از پیش رو برداشتند. هنریخ مخيتاریان، بازی‌ساز ارمنی دورتموند یکی از چهره‌های برتر میدان بود و با زدن دو گل سهم مهمی در پیروزی تیمش داشت. دیدار میان دو تیم در حضور بیش از ۸۱ هزار تماشاگر برگزار شد.

و بالاخره در دو ديدار پاياني هفته اول كه روز يكشنبه انجام شد، ولفسبورگ با نتيجه دو بر يك از سد فرانكفورت گذشت و اشتوتگارت يك بر سه مغلوب ميهمانش، اف. ث كلن شد.

کد خبر 304049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha