دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم تقدیر از عوامل سازنده سریال پایتخت با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در سالن شهدای سرچشمه برگزار شد.

پایتخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین زائری از اساتید حوزه و دانشگاه در ابتدای این مراسم گفت: اکنون در مقتل شهدای 7 تیر هستیم و رویکرد اصلی شهید بهشتی توجه به هنرمندان بود، من به نوبه خود به هنرمندان سازنده پایتخت خداقوت می گویم زیرا آنها از فضای دو قطبی حاکم در بین هنرمندان فاصله گرفتند و به افراط و تفریط در مسائل نپرداختند.

وی افزود: عوامل مختلفی باعث موفقیت سریال پایتخت است که از جمله می توان به توجه به ارزش های دینی- مذهبی و نزدیک بودن این سریال به عموم مردم جامعه اشاره کرد.

زائری گفت: پایتخت چیز غیرعادی نداشت و تمام اتفاقاتش طبیعی بود، مسائلی چون نماز جماعت صبح، مدارای زوجین، مبارزه با فساد در آن مطرح شده بود اما مهمتر از همه اینها پایین آوردن توقع مخاطب از مادیات زندگی بود.

وی افزود: بسیاری از طلاق ها که در جامعه وجود دارد به دنبال آگهی های به دور از واقعیت بازرگانی است.

زائری گفت: صدا و سیما فقط مربوط به تهران نیست و در ساخت سریال ها و برنامه ها باید به نیازهای مردم سایر استان ها نیز توجه شود و با پول بیت المال تنها برای یک قشر خاص برنامه نسازیم.

وی افزود: پایتخت یک برنامه سازی جوانمردانه در تلویزیون به حساب می آید، این سریال نه تنها مخاطب را آزار نمی دهد بلکه به او حس آرامش و مقبولیت می دهد.

زائری گفت: من به نوبه خود به عوامل سازنده این سریال و آقایان احسانی و پورمحمدی، پورحسین، سرافراز و سیفی آزاد بابت ساخته شدن این سریال تبریک می گویم.

پس از صحبت های زائری، بهرام پاییز خواننده دو قطعه در وصف 72 شهید، 7 تیر و امام زمان اجرا کرد.

پس از آن حجت الاسلام والمسلمین گودرزی نماینده حوزه علمیه تهران گفت: مشارکت در احیای سنت انسانی- اسلامی از نکات مهمی است که نباید در آن کوتاهی شود، اثر هنری برایند و فرایندی است که علت فاعلی و علل مادی و معنوی را در بر می گیرد.

وی افزود: سریال پایتخت؛ سریال خوبی بود و من بابت تأثیرگذاری و دین مداری این سریال از عوامل سازنده آن تشکر می کنم.

محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما نیز پس از تشکر از عوامل سازنده سریال پایتخت گفت: سریال پایتخت؛ سریال بسیار خوبی است و کشیده شدن آن به سری های دوم و سوم و چهارم گواه این امر است، البته باید بگویم که این مسئله هم سخت و هم آسان است، بخش زیادی از موفقیت های این سریال را مدیون دوستانی که سال های گذشته فعالیت می کردند مخصوصاً آقای فرجی هستیم و در یک دوره آن نیز قسمت ما شد که در خدمت این سریال باشیم. خوشحالم که این استقبال گسترده از پایتخت به عمل آمده است و امیدوارم در سری های بعدی نیز این اتفاق بیفتد.

سپس تعدادی از عوامل سریال پایتخت برای صحبت به روی صحنه آمدند.

علیرضا خمسه گفت: من یک عالمه حرف ناگفته دارم که در این بازه زمانی کم نمی توانم بزنم، تنها می توانم بگویم که سیروس مقدم و الهام غفوری به خوبی با بازیگران ارتباط برقرار می کنند و درک خوبی از آنها دارند، من تا قبل از وارد شدن به پایتخت، تمام عروسی و عزاها را می رفتم اما به واسطه بازی در این سریال از همه مسائل دور افتادم، البته در دوره های گذشته که سریال در ایام نوروز به روی آنتن می رفت، کار ما را سهل کرد، از تمام مردم بابت حمایتهایشان تشکر می کنم.

الهام غفوری نیز گفت: من به کل گروه خسته نباشید می گویم و از تمام مردم و مسئولان تشکر می کنم.

سیروس مقدم گفت: از تلویزیون ما نباید سریال بد پخش شود و هیچ کارگردانی دوست ندارد که کار بد بسازد، وظیفه ما ایجاد سرگرمی است و به یاد آوردن چیزهایی که در حال فراموشیست.

وی افزود: من از مردم که سبب می‌شوند سریال پایتخت تداوم داشته باشد تشکر می‌کنم.

ریما رامین فر پس از تبریک تولد حضرت معصومه (س) به همه دختران بالأخص سارا و نیکا گفت: گروه پایتخت به هیچ وجه کم فروشی نمی‌کند و بسیار سختکوش و دقیق هستند و همه باید در کار با تمام توانشان حاضر شوند.

احمد مهرانفر هم پس از تشکر از گروه پایتخت و مردم گفت: خیلی خوشحالم که همسر سابقم «چو چانگ» را دوباره می بینم و تشکر می کنم که برادرزن های مرا نیز دعوت کرده اید و مادرم هم جلوی چشمم هست، من نمی توانم یک خاطره از پایتخت تعریف کنم زیرا پایتخت همه اش خاطره است.

هومن حاجی عبداللهی پس از تشکر از مردم و عوامل پایتخت گفت: به خاطر روزهای گرمی که بناچار باید در شاسی بلند می نشستم و زیر باد کولر شما را در گرما در حال عرق ریختن تماشا می کردم معذرت می خواهم.

محمدرضا علیمردانی گفت: حس خیلی خوبی از بازی در پایتخت دارم و امیدوارم اگر قرار است این سریال تداوم داشته باشد شایستگی حضور در کنار سایر دوستان با هر مسئولیتی را داشته باشم.

هدایت هاشمی گفت: از تمام عوامل بخصوص الهام غفوری و سیروس مقدم تشکر می کنم و به احترام تمام پایتختی ها ایستاده و آنها را تشویق می کنم. تمام تحلیل و تفسیرهایی که باید می شد تا به امروز درباره پایتخت شده و تنها به عوامل گروه خسته نباشید می گویم.

محسن تنابنده و نسرین نصرتی و سارا و نیکا برغانی از تمام حاضران تشکر کردند.

احمد مهرانفر در پایان گفت: فردی که در نقش پدر زن من بازی کرده بود انسان بسیار زحمت کشی است و در ایران هم رئیس خط 5 متروی تهران است.

در پایان این مراسم با حضور محمد احسانی، سیفی ازاد و تعدادی از روحانیان از عوامل سریال پایتخت تقدیر شد.

کد خبر 304253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha