همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد، محلات، مدارس و بوستان‌های پایتخت خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب جشن، نمایشگاه عکس و خوشنویسی، مسابقه، تورهای گردشگری طی دهه مبارک کرامت با مشارکت شهروندان تهرانی اجرا می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی با يادآوري اينكه جشن‌های دهه کرامت از 25 مرداد ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و تا 4 شهریور ماه سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد، بر جنبه مردمی و خودجوش بودن جشن‌های دهه کرامت با مشارکت شهرداری تهران اشاره كرد و بر لزوم برقراری تعامل و مشارکت جدی با مساجد، گروه‌های مردمی و شورایاری‌ها و رعایت وجه نشاط و شادی دینی در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد.

  • برگزاری جشن‌های «مهر هشتم» در بوستان‌ها و مساجد پایتخت

وي از اجرای 8 عنوان برنامه فرهنگی در مناطق پایتخت به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: جشن‌های ویژه دهه کرامت با عنوان «مهر هشتم» با تعامل و مشارکت مساجد، شورایاری‌ها، بسیج و گروه‌های مردمی به مدت 10 شب در یکی از بوستان‌های منتخب و مساجد هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران برپا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام برگزاری جشن «خواهر خورشید» اظهار داشت: همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، جشن تکلیف ویژه دخترانی که به سن تکلیف شرعی رسیده‌اند برگزار می‌شود.

  • برپایی نمایشگاه‌های عکس و خوشنویسی در مناطق 22 گانه تهران

امرودي از برپایی 22 نمایشگاه «قطعه‌ای از بهشت» پایتخت خبر داد و افزود: آثار خوشنویسی و هنرهای تجسمی با محوریت امام هشتم، حضرت فاطمه معصومه و حضرت شاهچراغ (علیهم الاسلام) در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وي با اعلام برپایی نمایشگاه عکس «کرامت کریمان» خاطرنشان کرد: در هر یک از مناطق 22 گانه شهرداری تهران نمایشگاه عکس از حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) پذیرای عموم مردم است.

  • تورهای گردشگری اماکن زیارتی به مناسبت دهه کرامت

وي از برگزاری تورهای گردشگری «عطر رضوی» به عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت نام برد و افزود: طی دهه کرامت 3 تور نمونه گردشگری از جمله تورهای گردشگری کرامت به مقصد امامزاده صالح (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ویژه شهروندان تهرانی برپا می‌شود.

امرودي همچنين از طراحی و ارسال پیامک با محوریت حکمت‌های رضوی و جملات کوتاه به شهروندان و نخبگان سطح مناطق 22 گانه و فضاسازی تبلیغی مناطق با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی از جمله پرتابل‌ها، بیلبوردها، عرشه‌های پل با محوریت جملات و حکمت‌های رضوی به عنوان دیگر برنامه‌های شهرداری تهران به مناسب دهه کرامت نام برد.

  • برپایی جشن‌های مردمی دهه کرامت در مساجد تهران

امرودي با اشاره به برگزاری جشن‌های کرامت در سطح مساجد پایتخت گفت: 220 جشن به مناسبت اعیاد پربرکت دهه کرامت از سوی مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در 220 مسجد شهر تهران با همکاری پایگاه‌های بسیج و مدیریت محلات پایتخت برگزار می‌شود.

به گفته امرودی، اداره کل امور بانوان شهرداری تهران نیز برنامه‌هایی چون «جشن عبودیت» و «گوهر رحمت» را در نظر گرفته است که مراسم جشن به همراه تجلیل از دختران موفق در 123 مسجد شاخص پایتخت و برگزاری جشن و نمایشگاه گوهر رحمت در 123 مدرسه پایتخت به همراه تجلیل از دختران حافظ قرآن با همکاری پایگاه‌های بسیج و مدیریت محلات از جمله این برنامه‌هاست.

جشن‌های کرامت در بوستان‌های منتخب پایتخت، تهیه ویژه‌نامه ترویجی تکریم زن مسلمان، تکریم دختران موفق، و اجرای مسابقه حجاب و عفاف از جمله برنامه‌های اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران است و برپایی 10 ایستگاه فرهنگی در مترو و فضاسازی ایستگاه‌های مترو با محوریت آموزه‌های رضوی به همت شركت بهره‌برداري راه آهن شهري تهران و حومه اجرا می‌شود.

کد خبر 304333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha