همشهری آنلاین: موشک آریان پنج پنجشنبه دو ماهواره مخابراتی یوتل‌ست ۸ وست بی و اینتل‌ست ۳۴ را در مدار قرار داد. این شصت و هفتمین موفقیت پیاپی پرتابگر اروپایی آریان پنج است.

Ariane ۵ ES

این پرتاب ساعت 17 و 34 دقیقه به وقت محلی از پایگاه فضایی گویان فرانسه در کورو با حضور امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد، صنعت و فناوری‌های دیجیتال فرانسه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از گویان، این دو ماهواره در یک مدار انتقال زمین‌ایستور geostationary transfer orbit - GOT  قرار داده شد.

این شصت و هفتمین موفقیت پیاپی پرتابگر اروپایی آریان پنج است.

مدیرکل شرکت آریان اسپس پس از در مدار قرار گرفتن این دو ماهواره بر اهمیت این پرتاب که مربوط به بزرگ‌ترین اپراتورها و قدیمی‌ترین مشتریان آریان پنج است، تأکید کرد.

امانوئل ماکرون نیز که از روز چهارشنبه در گویان به سر می برد، گفت: «رقابت جهانی شده است و ظهور طرح‌هایی مانند اسپس ایکس می طلبد که ما هر چه بهتر خود را برای موفقیت در این مأموریت آماده کنیم».

یوتل‌ست 8 وست بی ساخت شرکت تال آلنیا اسپس خدمات تلویزیونی در شمال آفریقا و غرب آسیا همچنین خدمات مخابراتی در قاره آفریقا و شرق آمریکای جنوبی ارائه خواهد داد.

اینتل‌ست 34 ماهواره‌ای مخابراتی ساخت اس اس ال (Space Systems Loral) است و راه‌های اتصال برای رسانه‌ها، پهنای باند ثابت و سیار همینطور برنامه‌های کاربردی شرکتی، دولتی و نظامی فراهم خواهد کرد.

این ماهواره به ویژه خدماتی به مشتریان بخش رسانه در آمریکای لاتین ارائه خواهد داد و پخش مستقیم ماهواره‌ای برنامه‌های تلویزیونی را در برزیل تسهیل خواهد کرد.

این ماهواره همچنین زیر ساختی برای پوشش نیازهای کارکنان بخش‌های دریایی و هوایی در اقیانوس اطلس شمالی ارائه خواهد داد.

کد خبر 304537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha