شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

حسین کلانی: فوتبال پرسپولیس به‌صورت تک‌محوری انجام می‌شود. در بازی با ذوب‌آهن بازیکنان خوب بودند، زحمت خود را کشیدند و با چاشنی بدشانسی تیم بازنده لقب گرفتند.

البته بهتر بود پرسپوليس تيم‌محور بود و مي‌توانست از 6-5 موقعيت گل به خوبي استفاده كند. وقتي بازيكن دروازه‌بان را دريبل مي‌زند و نمي‌تواند توپ را به گل تبديل كند و در موقعيت ديگر بازهم مرتكب چنين اشتباهي مي‌شود، مشخص است كه اين تيم مشكلاتي دارد. واقعيت اين است كه امسال بازيكنان جوان و خوبي در پرسپوليس بازي مي‌كنند. برخلاف آنچه هم گفته مي‌شود بي‌غيرت نيستند و اتفاقا با غيرت هم هستند، اما روي اين بازيكنان كار نشده است. اين بازيكنان استعدادهاي خودپرورشي هستند كه نياز به رشد دارند. فوتبال ايران سال‌ها از فوتباليست‌هاي زمين خاكي كه توسط مرداني چون فرامرزي‌ها، مددي‌ها و ديگران كشف مي‌شد،‌ رشد كرد. اما در حال حاضر چنين زمينه‌اي به وسعت گذشته براي فوتباليست‌ها فراهم نيست. متأسفانه امروزه كلاس فوتبال ما نقش تجاري به‌خود گرفته است.

براي همين مربيان نقش زيادي در شكوفايي بازيكنان دارند. اگر پرسپوليس در زدن ضربات نهايي مشكل دارد، به كادرفني برمي‌گردد. برانكو ايوانكوويچ با اينكه سابقه زيادي در فوتبال ايران دارد، اما يك مربي خارجي است و قطعا شناختش از فوتبال ايران همچنان محدود است. او زماني كه سرمربي تيم ملي بود در كارش نوسان داشت، چون برانكو با روحيات و احساسات ايراني‌ها آشنا نبود. در بازي با ذوب‌آهن هم بازيكنان شاخص پرسپوليس كارهاي زيادي انجام دادند ولي در نهايت نتوانستند از موقعيت‌هاي به‌دست آمده استفاده كنند. من موافق مربي خارجي نيستم ولي در حال حاضر فرگوسن هم بيايد نمي‌تواند براي پرسپوليس كاري انجام دهد و به عقيده من، شخص برانكو مي‌تواند بهترين گزينه فعلي براي مربيگري پرسپوليس باشد.

در عين حال، اتفاقات بسياري در بازي پرسپوليس و ذوب‌آهن رخ داد و من بر اين باور هستم كه داوري ممكن است سهوا اشتباه كند، اما عمدا چنين كاري نمي‌كند. يك قاضي با شرايط امروز جامعه نمي‌تواند عمدا كاري انجام دهد. در واقع ديكته نانوشته غلط ندارد و گرچه من معتقدم هر دو پنالتي كه داور گرفت اشتباه بود، اما عمدي در اين تصميمات نديدم. اگر بخواهيم اينطور القا كنيم كه عمدي بوده، اصلا منصفانه نيست. به هر حال، اينها هم مربيان ما و اشخاص محترمي هستند. به‌خصوص كه مشكلات داوري تنها براي پرسپوليس نيست و براي همه تيم‌هاست. به اعتقاد من، دست‌هايي در كار است كه نمي‌خواهند پرسپوليس و استقلال نتيجه بگيرند. در حال حاضر برخي روي دانشگاه پرسپوليس هم انگشت گذاشته‌اند و مي‌خواهند جان اين دانشگاه را بگيرند، درحالي‌كه اين درست نيست. با همه اينها، من به اين پرسپوليس اميدوار هستم.

کد خبر 304599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha