همشهری آنلاین: تکاوران تیپ ۳۵ ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی و مراقبت از مرز در بخشی از نوار مرزی غرب کشور مستقر شده اند.

تکاوران

به گزارش خبرنگار ایرنا، تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پستهای نگهبانی متعدد و کمین گاههای خود تهدیدات دشمن را رصد می کنند و برای مقابله با آنها آماده هستند.

یگانهای پهپادی نیروی زمینی ارتش تکاوران را در بحث شناسایی و پشتیبانی رزمی حمایت می کنند.

یگانهای زرهی ارتش نیز نیروهای مستقر در مرز را حمایت می کنند و در آمادگی کامل بسر می برند.

یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پهپادهای مختلف رزمی، شناسایی، انتحاری و باربری بهره می برد و یکی از قدرتهای پهپادی منطقه است.

فرمانده تیپ 35 تکاور در باره ماموریت محوله به این تیپ گفت: خرداد ماه سال گذشته پس از ابلاغ دستور سلسله مراتب یگانهایی از تیپ در کمتر از 24 ساعت به نوار مرزی منتقل و در منطقه مستقر شدند.

سرهنگ غلامرضا عسگری در گفت و گو با ایرنا افزود: این تیپ هم اکنون در آمادگی کامل به سر می برد و در صورت مشاهده هرگونه تهدید احتمالی آن را در نطفه خفه خواهد کرد تا مرزهای ایران اسلامی همچنان در امنیت کامل باشند.

وی عنوان کرد: نیروهای تیپ 35 تکاور علاوه بر آموزشهای خود، با دوره های ویژه نگهداری از مرز و مقابله با تهدیدات گروهکهای تروریستی مستقر در عراق نیز پشت سر گذاشته اند.

پیش از این نیز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفاظت از مرزهای جنوب شرقی و شمالی غربی کشور را بر عهده گرفته بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش دی ماه سال گذشته در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که پنج تیپ از نیروی زمینی برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی راهی مرزهای غربی شده اند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان تاکید کرد: 40 کیلومتری خاک عراق خط قرمز ایران است و اگر دشمنان با این محدوده نزدیک شوند با مشت محکم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رو به رو خواهند شد.

کد خبر 305526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha