سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

گروه بورس: با شدت گرفتن اختلافات مسئولان بورس کشاورزی و سازمان‌ تعاون روستایی، نمایندگان سازمان تعاون روستایی با حکم رسمی،‌ بورس کالای کشاورزی را پلمب کردند.

در پی ادعای سازمان تعاون روستایی برای پس گرفتن ساختمان، اثاثیه بورس کالای کشاورزی تخلیه و ساختمان بورس کالای کشاورزی تعطیل شد.

روز سه‌شنبه 13 شهریور هیچ معامله‌ای در بورس کشاورزی انجام نشد، هنوز مشخص نیست معاملات این بورس تا انتهای شهریورماه که قرار است به بورس کالای کشور بپیوندد در چه مکانی انجام خواهد شد. دیروز هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نبود.

براساس قانون برنامه سوم توسعه زمانی که وزارت جهادکشاورزی مکلف به راه‌اندازی بورس کالای کشاورزی شد،  ساختمان کنونی بورس کشاورزی که مکانی متروکه و متعلق به سازمان تعاون روستایی بود را برای این کار اختصاص داد.

اما سازمان تعاون  روستایی که از زیرمجموعه‌های وزارت جهادکشاورزی است پس از 3سال درخواست استرداد ساختمان مذکور را داشت تا اینکه روز گذشته این کار رسما انجام شد.

این در حالی است که تنها تا 2هفته دیگر همه فعالیت‌های بورس کالای کشاورزی به بورس کالای ایران منتقل خواهد شد. همچنین از زمان راه‌اندازی این تالار تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای تجهیز و راه‌اندازی سیستم معاملات آن هزینه شده است.

انورمحمدی مدیر روابط عمومی‌بورس کشاورزی در پاسخ به این سؤال که معاملات بورس کشاورزی از امروز در چه محلی برگزار خواهد شد، گفت که هنوز هیچ‌چیز نمی‌داند اما اینکه معاملات در بورس فلزات انجام شود منتفی است چرا که نرم‌افزار و سیستم معاملاتی بورس کشاورزی با نرم‌افزار معاملاتی بورس فلزات کاملا متفاوت است.

مسئولیت برعهده مسئولان بورس کشاورزی است

براساس آخرین توافقی که در هیأت مدیره بورس کالای ایران انجام شده قرار است تا 31شهریورماه همه فعالیت‌ها و وظایف بورس کالای کشاورزی به بورس کالا منتقل شود.

این اقدام در راستای طرح ادغام بورس‌های فلزات و کشاورزی انجام می‌شود.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی، سازمان تعاون روستایی نیز از زمان دقیق انتقال بورس کشاورزی به بورس کالا مطلع بوده است.

علی‌اکبرهاشمیان مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران درباره تعطیل شدن فعالیت بورس کشاورزی گفت: براساس مصوبه هیأت مدیره هنوز مسئولیت این بورس به ما منتقل نشده و طبق مصوبه این هیأت مدیره مسئولیت بورس کشاورزی از 31شهریورماه به بورس کالا منتقل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر و تا زمان انتقال مسئولیت‌ها ساختار مدیریتی بورس کشاورزی به قوت خود باقی است.

در همین حال شمس‌آبادی نایب‌رئیس هیأت مدیره بورس کالای ایران گفت: تمامی مسئولیت‌های این رویداد متوجه مسئولان کنونی بورس کشاورزی است به دلیل اینکه هنوز وظایف این بورس به بورس کالا منتقل نشده است.

وی درباره اینکه معاملات بورس کشاورزی در چه مکانی برگزار خواهد شد گفت: در این مورد اطلاعی ندارم.

سابقه ماجرا

براساس قانون برنامه سوم توسعه زمانی که وزارت جهادکشاورزی مکلف به راه‌اندازی بورس کالای کشاورزی شد ساختمان کنونی بورس کشاورزی که مکانی متروکه و متعلق به سازمان تعاون روستایی بود را برای این کار اختصاص داد.

اما سازمان تعاون روستایی که از زیرمجموعه‌های وزارت جهادکشاورزی است پس از 3سال درخواست استرداد ساختمان مذکور را داشت تا اینکه روز سه‌شنبه این کار رسماً انجام شد.

کد خبر 30609

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز