چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه سلامت: با وجود اینکه نامهای زیادی به عنوان نوشابه‌های انرژی زا به گوش می‌رسند ولی تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مواد محرک اعصاب موجود در این نوشابه‌ها بیشتر از قهوه نیست.

به نوشته نیویورک‌تایمز، طبق یک مقاله منتشر شده در ماه سپتامبر مقایسه‌ای بین 12 نوشابه انرژی زا با قهوه انجام شده و نتیجه بدست آمده نشان می‌دهد کافئین موجود در 225 گرم از این نوشابه‌ها بین 50 تا 145 میلی گرم می‌باشد که البته اکثریت این نوشابه‌ها کافئینی معادل 75 تا 80 میلی گرم را دارند.

کمترین مقدار کافئین به‌دست آمده از نوشابه‌ای با طعم مخلوط میوه‌ها بود که دارای 50 میلی گرم کافئین بوده است و بیشترین مقدار مربوط به نوشابه‌ای با عصاره لیمو بود که حاوی 145 میلی گرم کافئین بود.

از مارک‌های معروف این نوشابه‌ها،AMP دارای 75 میلی گرم کافئین و RUSH، REDBULL و Coca Cola داری 80 میلی گرم کافئین بودند.

یکی از تهیه کنندگان این گزارش می‌گوید: "این خبر خوبی است که کافئین این نوشابه‌ها با قهوه تقریبا برابر است ولی از طرفی مصرف کنندگان این نوشابه‌ها می‌بایست هوشیار باشند، چرا که اکثریت این نوشابه‌ها دارای ظرفهایی هستند که محتویاتشان از 225 گرم بیشتر است و مشتریان می‌بایست نسبت به این مسئله توجه کنند و با توجه به نیاز روزانه از مواد کافئین دار استفاده کنند."

شاید به زودی قهوه نیز با یکی از بر چسب‌هایی که روی آنها تصاویر گرافیکی انرژی زا بودن را نشان می‌دهد پشت ویترین مغازه‌ها دیده شود.

کد خبر 30732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز