چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دستنوشته‌های «اورسن ولز» برای فیلم کلاسیک «همشهری کین» در کالیفرنیا حراج می‌شود.

اورسون ولز

به گزارش  فارس، یکی از سه فیلمنامه موجود از شاهکار سینمایی «همشهری کین» حاوی دستنوشته‌های «اورسن ولز»، کارگردان و فیلمنامه نویس این فیلم و همچنین امضای تعداد زیادی از ستاره‌های این فیلم است.

این فیلمنامه که همچنین حاوی بازنویسی و تغییراتی است که «ولز» در اصل فیلمنامه به وجود آورد، قرار است در کالیفرنیا در معرض فروش قرار گیرد.

فیلم سینمایی «همشهری کین» همواره نام آن در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما موجود است، در سال ۱۹۴۱ ساخته شد، زمانی‌که «اورسن ولز» تنها ۲۵ سال داشت.

«هارلن لبو»، نویسنده کتاب «همشهری کین: سفر یک فیلمساز» که قرار است سال ۲۰۱۶ منتشر شود، درباره حراج دستنوشته‌های «اورسن ولز» گفت: داشتن هر چیزی که مستقیما به «اوسن ولز» تعلق داشته و همچنین چیزهایی که او از آنها برای ساخت این فیلم بهره برده است، فوق‌العاده است.

 فیلمنامه‌ای که قرار است از فیلم سینمایی «همشهری کین» به حراج گذاشته شود در واقع همان نسخه و طرح اولیه‌ای است که سال ۱۹۴۰ توسط «هرمن منکه‌ویچ»، همکار «اورسن ولز» نوشته شد و پس از آن قسمت‌هایی از آن توسط «ولز» بازنویسی و تغییر داده شد.

کارشناسان تخمین زده‌اند که ارزش تقریبی این فیلمنامه ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار است. 

بنا بر این گزارش، «جرج اورسن ولز»،کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ سینما و تلویزیون، اولین بار با اجرای رادیویی «جنگ دنیاها» اثر «هربرت جرج ولز» در سال ۱۹۳۸ به شهرت رسید. آن هم به این دلیل که عده‌ای از شنوندگان به تصور اینکه با یک خبر واقعی (از حملهٔ بیگانگان فضایی از مریخ) مواجه شده‌اند، وحشت کرده بودند.

«ولز» که در سن ۲۵ سالگی با فیلم سینمایی «همشهری کین» به اوج شهرت رسید، بقیهٔ دوران کاریش به دلایل گوناگونی مانند کمبود بودجه، دخالت بی‌جای استودیوها، چه در اروپا و چه در بازگشت کوتاه مدتش به هالیوود زیاد با موفقیت روبرو نبود. با این حال در سال ۲۰۰۲ در نظرسنجی مؤسسه فیلم بریتانیا (بی‌اف‌آی) که در مورد ده کارگردان برتر سینما انجام شده بود عنوان بهترین کارگردان تاریخ سینما به او داده شد.

کد خبر 307536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha