سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سربازان ایتالیایی که قرار است در قالب نیروهای بین المللی صلح بان در لبنان حضور یابند، امروز از طریق دریا به سوی این کشور عازم شدند

خبرگزاری آلمان از رم گزارش کرد، پنج ناو جنگی و ناو هواپیمابر «گاریبالدی» با خدمه 780 نفری، بندر بریندزی واقع در جنوب ایتالیا را ترک کرده‌اند.

رومانو پرودی، نخست‌وزیر ایتالیا در مراسم بدرقه حدود 1000 تن از سربازان این کشور حضور یافت و استقرار آنها در مناطق جنگی را «ماموریتی حساس و دارای اهمیت تاریخی» توصیف کرد. قرار است باقی سربازان ایتالیایی در ماه آینده میلادی به لبنان عازم شوند.

بنا به اعلام خبرگزاری آنسا، احتمالا کشتی «اپریشن لئونته» نیز روز جمعه آینده به سواحل لبنان وارد شود.

دوشنبه شب بود که دولت رم اعزام 2500 سربازش را در قالب نیروهای صلح‌بان به لبنان مجاز کرد.

اپوزیسیون دولت نیز در پارلمان با این تصمیم موافقت کرد. کوریره دلاسرا به نقل از جورجیو ناپولیتانو، رییس جمهور ایتالیا نوشت: «ماموریت در لبنان نوعی مسوولیت پذیری است که ایتالیا بایست آن را می‌پذیرفت.»

حدود 20 کشور با حضور در جمع نیروهای صلح‌بان بین‌المللی در لبنان موافقت کرده‌اند. این نیروها قرار است ناظر بر آتش‌بس میان اسراییل و حزب‌الله باشند. این کشورها قبول کرده‌اند که بر تعداد 2000 سرباز یونیفیل که از ابتدا در جنوب لبنان مستقر بوده‌اند، بیفزایند.

بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت، در مجموع باید 15 هزار نیروی بین‌المللی در جنوب لبنان مستقر شوند، اما هنوز در این باره که تعداد سربازان بین‌المللی به این عدد خواهد رسید، تردیدهایی وجود دارد.

کد خبر 3076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز