همشهری آنلاین: لهراسب بهروزی در دسته ۸۵ و یعقوب سالاری در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم صاحب مدال نقره مسابقات جهانی پیشکسوتان شدند.

L.Behroozi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، لهراسب بهروزی در دسته 85 کیلوگرم رده سنی 50 سال با پنج وزنه بردار دیگر به رقابت پرداخت که در پایان به مدال نقره رسید. بهروزی در این رقابت ها رکورد 96 در یک ضرب و 110کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 206 کیلوگرم را ثبت کرد.

وی در حرکات یک ضرب موفق شد ابتدا وزنه‌های 91 و 96 کیلویی را بالای سر ببرد، سپس در مهار وزنه 100 کیلویی ناکام ماند و در این دسته بعد از وزنه‌بردار هلندی دوم شد.

در حرکات دو ضرب نیز بهروزی کار خود را با مهار وزنه 110 کیلویی آغاز کرد. وی سپس با این که وزنه 120 کیلویی را بالای سر برده بود، اما با نظر هیأت ژوری حرکت وی خطا تشخیص داده شد تا حرکت دومش مورد پذیرش قرار نگیرد و در ادامه نیز برای حرکت سوم روی تخته نیامد تا با مجموع 206 کیلوگرم نایب قهرمان جهان شود. در این دسته، وزنه‌بردار قدرتمند هلندی با اقتدار با مجموع 242 کیلوگرم قهرمان شد و وزنه‌برداری از آلمان با مجموع 205 کیلو سوم شد.

لازم به ذکر است در این رقابت‌ها بر خلاف رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان به هر حرکت یک مدال تعلق نگرفته و مانند المپیک فقط به مجموع حرکات مدال اهدا می‌شود.

گفتنی است قربانعلی تهرانی، به عنوان داور، رقابت‌های این دسته را به همراه 2 داور دیگر قضاوت کرد.

همچنین سالاری ابتدا در حرکات یک ضرب وزنه 96 کیلوگرمی را با موفقیت مهار کرد، سپس وزنه 101 کیلویی را بالای سر برد. سالاری برای سومین بار نیز وزنه 105 کیلویی را انتخاب و موفق شد این وزنه‌ را هم مهار کند.

برای حرکات دو ضرب نیز سالاری به خاطر مصدومیت از ناحیه پا کار را با مهار وزنه 105 کیلویی آغاز کرد تا با باقی ماندن در جدول، مدال خود را قطعی کند. سپس موفق نشد وزنه 118 کیلویی را بالای سر ببرد و به خاطر درد شدید پا، وزنه را انداخت و برای حرکت سوم نیز روی تخته نیامد.

سالاری با مجموع 210 کیلو در این دسته نایب قهرمان شد. وزنه‌بردار آلمانی، تنها رقیب سالاری نیز در این رقابت قهرمان جهان شد.

یعقوب سالاری

کد خبر 307615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha