سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

نگارش ۲۶کتاب و ساختن فیلم‌های کوتاه و مستند زمینه‌ای شد تا نرگس آبیار مانند دیگر فیلمسازان جوان وارد حوزه سینما شود.

فیلمی با ظرافت‌های زنانه

او در نخستين گام «اشيا از آنچه در آيينه مي‌بينيد به شما نزديك‌ترند» را ساخت و با آن وارد بخش نگاه نو سي‌ويكمين جشنواره فيلم فجر شد؛ گرچه تا رسيدن به اوج يك سال ديگر منتظر ماند و با «شيار143» در بخش مسابقه جشنواره خوش‌درخشيد. اشيا در جشنواره به‌عنوان فيلمي انساني، صادقانه و بي‌ادعا تا حدودي ستوده شد. نخستين فيلم آبيار كه براي ديدن رنگ پرده حدود 3سال منتظر ماند و سرانجام در گروه هنر و تجربه روي پرده رفت، درباره سختي‌ها و تقابل روابط يك زن و مرد است. زني باردار به نام ليلا همراه همسرش فريد و فرزند 2ساله‌اش، مستأجر 2پيرزن مهربان است. روزي براي ليلا مهمان مي‌رسد و... گلاره عباسي، حسام بيگدلو، رامسين كبريتي، امير غفارمنش، گيتي معيني، مهران رجبي و... در اين فيلم ايفاي نقش كرده‌اند.

آبيار كه يك سال گذشته را صرف حضور در برنامه‌هاي مختلف نمايش و نقد و بررسي شيار143 كرده و به چند رويداد بين‌المللي رفته بود، امسال روي صندلي سومين فيلم خود در مقام كارگردان نشست و مدتي پيش فيلمبرداري «نفس» را به پايان رساند.

نگاه منتقد - آنتونيا شركا: به‌نظرم اشيا از آنچه در آيينه مي‌بينيد به شما نزديك‌ترند بيش از فيلم دوم نرگس آبيار يعني شيار143 به دل مي‌نشيند. آبيار در كارگرداني اين فيلم نوعي سادگي همراه با مهارت را مدنظر قرار داده و توانسته به‌عنوان كسي كه نخستين فيلم خود را مي‌سازد، به خوبي ظرافت‌هاي موجود در يك اثر را به تصوير بكشد. فيلم مي‌تواند مخاطب را با خود همراه كند و در اين ميان بازي عباسي بسيار تأثيرگذار است. ويژگي خوب آبيار به‌عنوان يك فيلمساز كه شايد به سابقه نويسندگي او بازگردد، پرداختن به جزئيات است. فيلمنامه در جهت پيشبرد فيلم پيش مي‌رود اما باز هم برخي صحنه‌هاي مصنوعي به چشم مي‌خورد.

کد خبر 308089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha