امیرحسین اعظمی: تونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازی روز گذشته ایران را به مقصد کشورش ترک کرد و حالا بازگشت او به تبریز برای ادامه همکاری با تیم محبوب این شهر، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تونی– تراکتور؛  دوباره نزدیک خط پایان

مسئولان اين تيم پرستاره از عملكرد توني راضي نيستند و قطع همكاري با اين مربي پرتغالي، موضوعي است كه تبريزي‌ها بعد از شكست مقابل پرسپوليس روي آن فكر مي‌كنند. توني قبل از بازي با پرسپوليس تأكيد كرد كه بازگشت‌اش به ايران بعد از سپري كردن تعطيلات، بستگي به نتايج آزمايش‌هاي همسر بيمارش دارد. مسئولان تراكتور هم در انتظارند تا شايد اوليويرا خودش تن به قطع همكاري بدهد، موضوعي كه قطعا از لحاظ مالي به سود تيم تبريزي خواهد شد و آنها بابت بركناري توني ديگر از لحاظ مالي هزينه سنگيني پرداخت نخواهند كرد.

  • حرف‌هاي عجيب عباسي

سعيد عباسي مديرعامل تراكتورسازي تا چند هفته پيش حمايت قاطعي از توني داشت ولي حالا خودش هم بابت اين نتايج تحت فشار است و شايد دست به تغيير كادر فني بزند. او در مورد عملكرد توني و وضعيت اين مربي مي‌گويد: «توني بايد در هيأت‌مديره پاسخگو باشد. ما فرصت كافي را به توني داده‌ايم و حالا بايد منتظر نتايج مثبت باشيم. گرچه تيم نسبت به قبل روان‌تر بازي مي‌كند ولي نتيجه نمي‌گيريم. فقط بحث اين است كه اگر كسي نمي‌تواند كارش را پيش ببرد، خودش اقرار كند. بحث تحكمي هم نبوده و اينكه بخواهيم به كسي زور بگوييم. سال قبل هم همين روال را نسبت به رسول خطيبي داشتيم. اولويت ما اين است كه تيم خوب بازي كند و خوب نتيجه بگيرد. هر چيزي يك استاندارد‌هايي دارد.»

عباسي درباره اينكه آيا اوليويرا با اين حرف‌ها بركنار مي‌شود مي‌گويد: «ما وارد اين آستانه شده‌ايم. توني بايد به‌عنوان يك آدم حرفه‌اي كه پير فوتبال جهان است، خودش بداند! خود ايشان در نشست خبري مي‌گويد تمام شكست‌ها بر عهده من است. خب ما تمام راه‌ها را براي او باز گذاشته‌ايم.» حرف‌هاي عباسي نشان مي‌دهد كه تراكتور در انتظار استعفاي توني است كه عباسي در اين خصوص با سياست خاصي حرف مي‌زند: «اين ديگر در اختيار خود ايشان است. ما كه دنبال منافع فردي نيستيم و بايد منافع تيم را دنبال كنيم. ما در يك محيط دوستانه تصميم مي‌گيريم.» عباسي در پاسخ به اين سؤال كه آيا توني حرفي از استعفا زده است تأكيد مي‌كند: «ما با توني در اين‌باره صحبت نكرده‌ايم و وارد اين فاز نشديم كه استعفا بدهد يا خير. بايد ببينيم در آينده چه پيش مي‌آيد، اما به هر حال نتايج تيم به سمت هيأت مديره كشيده مي‌شود.»

درحالي‌كه ادامه همكاري توني با تراكتور نامشخص است، شايعاتي در مورد حضور امير قلعه‌نويي در تراكتورسازي مطرح است. اين در حالي است كه مديرعامل تراكتور در اين زمينه همه‌‌چيز را تكذيب مي‌كند: «درباره قلعه‌نويي هم بايد بگويم كه نه من و نه هيچ‌يك از مسئولان باشگاه تراكتورسازي صحبتي با اين مربي نداشتيم.» به‌نظر مي‌رسد در روزهاي آينده اتفاقات جديد در راه باشد و شايد توني و تراكتور به‌صورت توافقي قطع همكاري كنند. البته اكثر بازيكنان اين تيم از اوليويرا حمايت كرده‌اند ولي نتايج تراكتورسازي طوري نيست كه مسئولان اين باشگاه صبر زيادي براي ادامه همكاري با اين مربي داشته‌باشند.

کد خبر 308572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha