همشهری آنلاین: دومین کارگاه آموزشی روش‌های تشریح و حفاظت از چوب‌های تاریخی با هدف انتقال دانش، تجربه و مهارت در زمینه روش‌های شناسایی آثار چوبی به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

wood

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، از رویکردهای این کارگاه آموزشی ارایه اطلاعات فنی در زمینه ویژگی‌ها و آناتومی چوب به ویژه در چوب‌های تاریخی، ارایه روش‌های درمان و کاربرد عملی استحکام بخش‌ها برای حفاظت از چوب و بررسی معایب و محاسن آنها خواهد بود.

این کارگاه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی - تاریخی و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور از تاریخ 4 تا 6 آبان ماه سال 1394به مدت 3 روز در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

موضوعات آموزشی این کارگاه در قالب 2 سر فصل شامل مباحث شناخت چوب و مباحث حفاظت چوب ارایه می‌شود.

نوشین طغرایی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، مهین سهرابی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س)، محسن محمدی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان، برسابه سالک آزاد کارشناس ارشد پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی اساتید این دوره آموزشی هستند.

آخرین مهلت ثبت نام و شرکت در این کارگاه آموزشی 27 مهرماه سال 1394 است و علاقمندان می‌توانند برای دریافت شرایط ثبت نام به بخش فراخوان سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری (www.richt.ir) مراجعه کنند.

کد خبر 308597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha