چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های انتزاعی «خانه‌ام ابریست» با الهام از ادبیات معاصر در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برپا می‌شود.

نقاشی

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه نقاشی 20 اثر هنری از پروین فراهانی با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک با رویکردی انتزاعی و با الهام از ادبیات معاصر در ابعاد 70 در 100 سانتی‌متر و 70 در 50 سانتی‌متر برای تماشای عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

پروین فراهانی در خلق این آثار تلاش کرده با الهام از ادبیات معاصر، آثاری را خلق کند و به‌نمایش بگذارد و از رنگ و فرم‌های تمثیلی و غیرطبیعی برای بیان مفاهیم خود بهره بگیرد و با کمک علائم مشخصه ظاهری، احساساتی را که خود تجربه کرده، به دیگران انتقال دهد و با توجه به روحیات و فنون خویش و با شکستن قالب‌ها و برجسته‌نمایی نگرش خود را بیان کند.

او با خلق این آثار، سیری به سوی تعالی روح دارد و با توجه به متون و اندیشه‌های ایرانی و اسلامی خویش، بر اصولی مانند وحدت به تفکر در ورای عالم خاکی پرداخته و تمام تلاش خود را در راستای خلق فضا و عالمی وراء خیال کرده است.

این نمایشگاه از 11 تا 22 مهرماه از ساعت 9 تا 18 در نگارخانه گلستان واقع درمنطقه هشت، فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

مجموعه آثار مریم سپاهی در نگارخانه فرهنگسرای گلستان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، این هنرمند نقاش گفت: من در همه سبک‌های نقاشی فعالیت می‌کنم؛ اما بیشتر به سبک رئال گرایش دارم و با توجه به سفارش‌هایی که داده می‌شود نوع کارم نیز متفاوت است. برای همین سعی کرده‌ام در کشیدن نقاشی در همه سبک‌ها تبحر داشته باشم.

مریم سپاهی فارغ‌التحصیل رشته طراحی صحنه است، اما به‌دلیل علاقه‌اش به هنر نقاشی، به‌شکل حرفه‌ای به این هنر رو آورد و در این راه زیر نظر اساتید مجرب شروع به فعالیت کرد. او در مدت 10 - 15 سال، طراحی و نقاشی را در قالب‌های سیاه‌قلم، آبرنگ، رنگ روغن و ... آموخت و کار کرد و تا کنون در چند نمایشگاه گروهی و انفردای نیز شرکت کرده و با ارائه آثار خود توانسته موفقیت‌هایی را کسب کند. آثار و تابلوهای او را که بیشتر در زمینه طبیعت است، در بیشتر گالری‌ها و مغازه‌های فروش تابلوهای نقاشی می‌توان دید.

فرهنگسرای گلستان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، آثار هنرمندان نقاش را در قالب تابلو نقاشی با محوریت دفاع مقدس در این گالری با عنوان «در مسیر شقایق‌ها» با بیش از 20 تابلوی نقاشی برای تماشا و استفاده علاقه‌مندان گرد هم آورده است.

کد خبر 309005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha