جامعه ایرانی در اروپا این‌بار در فرانسه خبرساز شد و یک رستوران سنتی ایرانی در میان هزاران رستوران خارجی در پاریس توانست نظر گروه فرهنگی بلوزوم در فرانسه را جلب کند و در میان ۵رستوران برتر خارجی از بین هزاران رستوران آفریقایی و آسیایی موجود در توریستی‌ترین شهر اروپا قرار بگیرد.

رستوران ایرانی در پاریس

آنه هيدالگو شهردار پاريس در تقديرنامه‌اي كه براي رستوران برتر ايراني در ميان 5رستوران خارجي برتر پاريس در سال 2015ارسال كرده آورده است كه به‌وجود رستوران كاملا سنتي با آداب و رسوم ميزباني از مشتريان خود كه فرهنگ ايراني را ترويج كرده است در بين فرهنگ‌هاي خارجي موجود در شهر پاريس افتخار كرده و وجود رستوران ايراني در فهرست 5رستوران برتر شهر پاريس را مايه افتخار خود و پايتخت فرانسه مي‌داند. پاريس سالانه ميزبان 30ميليون گردشگر است و هزاران رستوران آسيايي و آفريقايي از كشورهاي هند، چين، ژاپن، كره، ويتنام، كامبوج، تركيه و لبنان در اين شهر وجود دارد كه انتخاب يك رستوران ايراني كاملا سنتي در بين 5رستوران برتر پاريس بيانگر اهميت فرهنگ ميزباني ايراني در اروپاست.

ژيلا شوكتي يكي از مالكان رستوران ايراني منتخب گروه فرهنگي بلوزوم در پاريس درخصوص تأثير انتخاب اين رستوران بر جذب گردشگران فرانسوي و خارجي به ايران گفت: علاقه‌مندان سفر به ايران را با فرهنگ ايران و نقاط ديدني ايران آشنا و حتي آنها را ترغيب مي‌كنيم براي سفر به ايران به مراكز فرهنگي ايراني نيز مراجعه تا اطلاعات بيشتري براي سفر به نقاط مختلف ايران كسب كنند.

گفتني است رستوران برتر ايراني شهر پاريس كه در رديف 5رستوران برتر خارجي پايتخت فرانسه انتخاب شده است در سال 2013و براي ياري رساندن به افراد بيكار و بي‌خانمان ايجاد شد. ژيلا شوكتي مي‌گويد: هيچ‌يك از فرهنگ‌هاي جهاني فرهنگ بدرقه ميهمان را در خود ندارند و تنها فرهنگ ايراني است كه براي بدرقه ميهمان پشت‌سر او حركت مي‌كند و مراجعه‌كنندگان خارجي كه تاكنون با اين فرهنگ آشنا نبوده‌اند از مشاهده سنت بدرقه ايراني احساس خوبي پيدا كرده و علاقه‌مند به فرهنگ و سبك زندگي ايراني‌ها شده‌اند.

کد خبر 309554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha