همشهری آنلاین: در جریان ۴ عملیات روز سه شنبه در بیت المقدس و دیگر مناطق فلسطین اشغالی ۴ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۶نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

 کشته شدن ۴ صهیونیست درفلسطین اشغالی؛ وضعیت فوق‌العاده در غزه

به گزارش ايرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین از بیت المقدس اشغالی، در نخستین عملیات که در شهر رعناته به وقوع پیوست، 2شهرک نشین صهیونیست زخمی و مجری عملیات نیز به شدت مجروح شد.

پس از این عملیات نیز 2 عملیات مقاومتی در قدس صورت گرفت که در جریان یکی از آنها 2 جوان فلسطینی اقدام به تیراندازی در داخل یک اتوبوس کرده و تعدادی از صهیونیست ها را هم با سلاح سرد زخمی کردند.

در این عملیات که منجر به هلاکت 2 صهیونیست و زخمی شدن 26 نفر شد و حال 6 نفر از آنها وخیم گزارش می شود، یکی از فلسطینی ها شهید و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد.

در عملیات تیراندازی و حمله با سلاح سرد دیگری هم که در قدس به وقوع پیوست، یک صهیونیست به هلاکت رسید و دست کم 4 نفر دیگر زخمی شدند و مجری این عملیات نیز به شهادت رسید.

در چهارمین عملیات که حمله با سلاح سرد در شهر رعناته بود، یک صهیونیست مجروح شد و حمله کننده متواری شد.

از سوم اکتبر (11مهر) تاکنون بیش از 20 عملیات شهادت طلبانه از سوی جوانان فلسطینی علیه صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی اجرا شده است.

به دنبال تعرض گسترده صهیونیست ها به مسجد الاقصی و اماکن مقدس مسلمانان در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، قشرهای مختلف مردم فلسطین با حضور در خیابان ها و این اماکن اعتراض خود را به این رویکرد صهیونیست ها نشان داده اند؛ از اول اکتبر جاری تاکنون در اثر مقابله نظامیان صهیونیست با این اعتراضات 24 فلسطینی شهید و بیش از یکهزار و 300 نفر نیز زخمی شده اند.

در حمله بامداد یکشنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی به یکی از پایگاه های قسام در باریکه غزه نیز یک زن باردار فلسطینی و کودکی 2 ساله به شهادت رسید و چند نفر دیگر هم زخمی شدند.

  • وضعیت فوق‌العاده در غزه

از سوي ديگر ايسنا به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد كه در نوار غزه در سایه افزایش تعداد زخمی‌ها و کمبود دار حالت فوق‌العاده ایجاد شده است. همچنین درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و ارتش اسرائیل در گذرگاه قلندیا درگرفته است.

به دنبال ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و مقدسات‌شان و عملیات‌های ضد صهیونیستی در قدس و کرانه باختری شب گذشته یک فلسطینی دیگر به دست نیروهای این رژیم به شهادت رسید.

روز دوشنبه همچنین دو فلسطینی عملیات ضد صهیونیستی را علیه دو سرباز اسرائیلی در شمال قدس انجام دادند که در این عملیات یکی از فلسطینی‌ها شهید شد.

به دنبال شهادت این دو تن تعداد شهدای فلسطینی در روز دوشنبه به سه تن رسید.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از قدس، با شهادت این سه شهروند فلسطینی تعداد شهدای انتفاضه به 27 تن و تعداد مجروحان به 1400 تن رسید.

دکتر جواد عواد وزیر بهداشت فلسطین گفت: دو سوم شهدای انتفاضه را کودکان تشکیل می دهند و این امر نشان می دهد که دشمن صهیونیستی کودکان را به صورت مستقیم نشانه رفته اند.

این در حالی است که اعتراضات و تظاهرات مردمی در قدس و کرانه باختری علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

همچنین نیروهای رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش درگیری‌ها 300 فلسطینی ساکن قدس و 80 فلسطینی ساکن غزه را بازداشت کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی مدعی است که بازداشت شدگان به سمت نیروهای این رژیم سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کرده‌اند.

نیروهای اسرائیلی همچنین از ورود 62 تن از فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی ممانعت به عمل آوردند.

کد خبر 310371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha