همشهری آنلاین: اجرای طرح دانشجوی چرخشی در دانشگاه تهران، تأسیس ۲۰ اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی‌ تا پایان سال ۹۴، برنامه هیات‌های دانشجویی دانشگاه‌ها برای دهه اول محرم و ... از اهم اخبار حوزه و دانشگاه در روز جمعه ۲۴ مهر ماه ۹۴ است.

  • اجراي طرح دانشجوی چرخشی در دانشگاه تهران

مهر: محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران از تدوين طرح دانشجوی چرخشی در دانشگاه تهران با دیگر دانشگاه‌های جهان خبر داد و گفت: در این طرح، دانشجو بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه محل تحصیل و بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه دیگری می‌گذراند.

رئیس دانشگاه تهران با ابراز اميدواري نسبت به تدوين این طرح تا ترم بهمن سال 94، افزود: دانشگاه تهران عضو اتحادیه آسیا پاسیفیک است و برنامه داریم از طریق دانشگاه‌های عضو این اتحادیه اجرای طرح دانشجوی چرخشی را اجرایی کنیم. قرار است این برنامه در ابتدا با دانشگاه جامع تایلند اجرا شود.

  • تحصیل 120 هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران

رسا: حجت‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تربیتی مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور در همایش طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران گلستان، اعلام كرد: 120 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

  • تأسيس 20 اتحاديه انجمن‌هاي علمي دانشجويي‌

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دكتر سيد ضياء هاشمي معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اعلام اينكه 700 انجمن علمی برتر در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: طی یک سال گذشته علاوه بر اتحادیه انجمن‌های علمی برق، پنج اتحادیه روانشناسی و مشاوره، معماری، مرمت و شهرسازی، دامپزشکی، محیط زیست و شیمی شکل گرفته و 20 اتحادیه دیگر نیز تا پایان سال تحصیلی جاری تشکیل می‌شود.

  • حضور اشتاين ماير در دانشگاه تهران

ايسنا: محمد تقی‌دخت، معاون ارتباط و اطلاع‌رسانی اداره کل روابط عمومی دانشگاه تهران از حضور وزیر امور خارجه آلمان در دانشگاه تهران در روز یکشنبه 26 مهر ماه خبر داد و گفت: حضور اشتاین‌مایر در دانشگاه تهران با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی بین کشورهای ایران و آلمان است. اشتاین‌مایر ابتدا با رئیس دانشگاه تهران دیدار داشته و سپس در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه سخنرانی کوتاهی با موضوع تبادلات فرهنگی و دانشگاهی بین کشورهای ایران و آلمان خواهد داشت.

  • تعیین بودجه خاص برای بازسازی خوابگاه‌ها

ايسنا: دکتر محمدحسین امید، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از در نظر گرفتن بودجه خاص در صندوق رفاه دانشجويان برای بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: امسال اولین سالی بود که بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها صد درصد تخصیص یافت و با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های صندوق رفاه دانشجویان کمک به بازسازی و تجهیز خوابگاه‌ها است، برای این منظور بودجه خاصی در نظر گرفته می‌شود.

  • برنامه هیات‌های دانشجویی دانشگاه‌ها برای دهه اول محرم

فارس: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، برنامه هیات‌های دانشجویی دانشگاه‌ها برای دهه اول محرم اعلام شد. مراسم عزاداری دانشگاهیان در دانشگاه علم و صنعت ایران بعد از نماز مغرب و عشا از 22 مهر آغاز شده و با سخنرانی حجج‌اسلام قاسمیان و موسوی مطلق و مداحی حنیف طاهری، محمد حسین پویانفر و موسی رضایی تا اول آبان ادامه دارد.

در دانشگاه نهران نیز این مراسم از فردا  25 تا 29 مهرماه بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی مصطفی سماواتی برگزار خواهد شد. در دانشگاه شاهد این مراسم از 22 مهر با سخنرانی حجج‌اسلام سیدحسین مومنی و شیخ مهدی شریف و مداحی میثم احمدی‌پور و حمزه عسکری آغاز شده و به مدت 11 شب بعد از نماز مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

این مراسم در دانشگاه امیرکبیر از 22 مهر آغاز شده و به مدت 10 شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجج‌اسلام فاطمی سیرت و علوی و مداحی ابوذر بیوکافی، جواد رضایی پور و امین جاروبندان برگزار می‌شود. مراسم عزاداری امام حسین (ع) در دانشگاه صنعتی شریف با سخنرانی حجج‌اسلام صدیقی، قمی و قاسمیان و با سخنرانی احمد عباسی، احمد تقوایی و محمدرضا رجبی‌فر از 22 مهر آغاز شده و به مدت 10 شب از ساعت  19:30 و در روز تاسوعا و عاشورا از ساعت 10:30 برگزار می‌شود.

این مراسم در دانشگاه امام صادق (ع) از 22 مهر آغاز شده و به مدت 11 شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی میثم مطیعی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 310549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha