مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو گفت: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید خودروهای داخلی و خارجی، واردات خودروهای خارجی به کشور تا حد زیادی کاهش یافته است.

Import

میثم رضایی در گفت و گو با ایرنا با بیان آنکه فروش خودروهای خارجی تابع عرضه و تقاضا هستند، افزود: در حالی که شش ماهه نخست سال 93 حدود 5 هزار دستگاه خودرو توسط این انجمن وارد کشورشده بود، در شش ماهه نخست امسال شرکت‌های عضو انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان حدود یک هزار دستگاه انواع خودرو وارد کرده‌اند.

وی یادآور شد: همزمان با کاهش فروش خودرو و کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر، فروشندگان خودروهای چینی با ارایه روش‌های متنوع به خریداران از واردات خودروهای چینی سود زیادی بردند.

رضایی با بیان آنکه تشکیل کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر کار درستی نبود، گفت: این مساله بازار خرید و فروش خودروهای سواری را در کشور دچار رکود کرد، زیرا بازار خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی وابستگی زیادی به یکدیگر دارند.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، اضافه کرد: با این حال طی یک ماه اخیر که برخی از شرکت‌های واردکننده با ضمانت‌نامه‌های بانکی فروش خودروهای خارجی را آغاز کردند، فروش آنها نسبت به گذشته بین 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: توجه مردم به نتایج مذاکرات ایران با گروه 1 + 5 در اول امسال نیز سبب شد خریداران خودروهای خارجی، خرید خودرو را چند ماه به عقب بیاندازند و همزمانی این مساله با ورود خودروهای 2016، خرید و فروش را در بازار با رکود مواجه کرد.

وی با اشاره به واردات خودرو با ارز دارویی گفت: این مساله در سال 91 اتفاق افتاد که تعداد محدودی از شرکت‌های واردکننده با استفاده از ارز تامین دارو به جای واردات دارو، خودروهای خارجی وارد کشور کردند.

رضایی با بیان آنکه عده ای به علت این تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و برای آنها کیفرخواست نیز صادر شد، گفت: در سال 91 به برخی از شرکت‌های رسمی و غیررسمی واردکننده خودرو ارز، دارو تحویل دادند که بعدها به علت این تخلف پرونده افراد ذیسهم در این مساله در دادسرای قضایی کارکنان دولت مطرح و برای آنان کیفرخواست نیز صادر شد.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در پایان پیش بینی کرد: فروش خودروهای خارجی در کشور با کمی رشد قیمت ها، طی ماه های آینده روند افزایشی داشته باشد.

کد خبر 310675

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha