همشهری آنلاین: معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه اعلام کرد که اولین نسخه نقشه جامع علمی کشور تا پایان سال 1386 ارائه می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر کبگانیان با اشاره به اینکه اسناد بسیاری در حوزه علم و فناوری و توسعه علوم وجود دارد که هیچ نقشه جامعی برای رسیدن به وضع مطلوب در جهت چشم انداز بیست ساله برای آنها تدوین نشده بود، اظهار داشت که این نقشه بعد از تدوین جهت تصویب در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

به گفته معاون وزیر علوم وزارتخانه‌های صنایع، نیرو، دفاع، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی به همراه وزارت علوم از جمله دستگاههایی بودند که کارگروههای آنها در تدوین نقشه جامع علمی کشور سهیم بودند. وی تأکید کرد این نقشه حالت بخشی نداشته و باید تمام بخشها و دستگاهها در آن نقش مؤثر داشته باشند.

وی افزود طی یک سال گذشته مرکز نمایه سازی مقاله‌های علمی (ISC) افتتاح شده و سامانه مدیریت اطلاعات و علم و فناوری کشور نیز راه اندازی شده که امسال بصورت آزمایشی فعالیت خواهد داشت. وی همچنین اظهار داشت در حوزه انرژی هسته‌ای 800 مقاله علمی و پژوهشی در طول یکسال و نیم گذشته ارائه شده که 150 مقاله آن توسط ISI نمایه شده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم همچنین به طراحی و ساخت ماهواره سینا و مصباح اشاره کرد و گفت ماهواره سینا پرتاب شده است و قرار داد ماهواره زهره نیز در دستور کار قرار دارد. وی همچنین اعلام کرد که قرار داد ماهواره سنجش از راه دور نیز منعقد گردیده است.

کد خبر 31183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز