چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش شدید در ۲۰ استان کشور طی ۳ روز آینده نسبت به بروز سیلاب و لغزندگی جاده ها در ۱۶ استان هشدار داد.

به گزارش مهر، احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی سامانه بارشی هم‌اکنون در غرب و شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و البرز غربی فعال است و از امشب بارندگی در این مناطق تشدید شده و گستره آن در روز چهارشنبه با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی از روی دریای خزر علاوه بر کاهش دما، به سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و البرز شرقی نیز خواهد رسید.

به گفته وی، امشب گستره بارش جنوب غرب کشور و خلیج فارس را نیز در بر خواهد گرفت و فردا در غرب کشور بارش از شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار خواهد بود. در روز پنجشنبه نیز بارش در نیمه غربی ادامه می‌یابد و در غرب و جنوب غرب کشور بارش با شدت قابل ملاحظه رخ می‌دهد که در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: بارش این سامانه عمدتا بصورت باران و در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و بارش برف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در ارتفاعات البرز مرکزی و در روز‌ پنجشنبه در برخی مناطق ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: در حقیقت انتقال رطوبت بوسیله شارش‌های گرم و مرطوب از عرض‌های جنوبی و همچنین از شرق مدیترانه در لایه‌های زیرین جو و از طرفی گذر تدریجی و آرام ناوه تراز میانی، موجب شکل‌گیری سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور شده است.

وی افزود:با وجود زبانه پرفشار در عرض‌های شمالی، جبهه گرم این سامانه سبب بارش‌های بسیار خوبی در استان‌های نیمه غربی، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین تحت تاثیر جریان‌های شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خواهد شد.

کد خبر 311836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha