یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر طرح ملی مقابله با گرد و غبار گفت: با توجه به اهمیت موضوع مقابله با گرد و غبار، پیشنهاد تهیه سند منشا گرد و غبار تهران را به شورای شهر ارائه کرده‌ایم که امیدواریم هر چه زودتر تهیه شود.

سند منشا گرد و غبار تهران تهیه می‌شود

به گزارش ايرناف ضیاء الدین شعاعی روز یکشنبه گفت: مساله گرد و غبار در تهران تا حدودی پیچیده است زیرا هم از طرف شرق و هم غرب (تا استان زنجان) تحت تاثیر پدیده گرد و غبار است که یک همکاری و اجماع بین استان‌ها را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: بر این اساس پیشنهادی را به شورای شهر تهران داده‌ایم تا مصوب شد که بر اساس آن دستگاه‌های مسئول وابسته به شهرداری‌ها اقدام به منشایابی گرد و غبار در این استان‌ها کنند.

شعاعی ادامه داد: بر این اساس اداره کل محیط زیست استان تهران با برخی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی این استان‌ها قراردادی را منعقد کرده است که در حال انجام کارهای آن برای اجرا هستند.

وی تاکید کرد: مسایل زیادی موجب بروز پدیده گرد و غبار در تهران می‌شود و هر چند وقت یکبار پایتخت را تحت تاثیر قرار می‌دهد که رها کردن زمین‌های کشاورزی اطراف تهران و مدیریت نکردن معادن و منابع آبی برخی از این عوامل است.

مدیر طرح ملی مقابله با گرد و غبار اظهار کرد: عوامل دیگری مانند اجرای نادرست طرح‌های عمرانی داخل شهر نیز موجب بروز پدیده گرد و غبار می‌شود که باید مورد توجه شهرداری‌ها به عنوان متولی امور شهری قرار گیرد.

چند سالی است پدیده ریزگرد بیش از 20 استان کشور را درگیر کرده است که بنا به اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، بیشترین منشاء آن خارجی و از کشورهای عراق، عربستان، اردن و بخشی از صحرای آفریقا است اما چند سالی است که به علت ادامه روند خشکسالی منشاهای داخلی نیز به بروز این پدیده اضافه شده‌اند. 

کد خبر 312223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha