زنگ آغاز ۲ پروژه مهم سینمای ایران به صدا درآمد و کیومرث پوراحمد و اصغر فرهادی تلاش خود را برای رساندن فیلم‌هایشان به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شروع کردند.

سینما

به گزارش همشهري، فرهادي كه پس از درخشش در ايران و كسب جايزه اسكار با «جدايي نادر از سيمين» فيلمسازي را خارج از مرزهاي سرزمين مادري پي گرفته بود، امسال قصد دارد روي صندلي كارگرداني «فروشنده» بنشيند. او براي ساختن هفتمين فيلم خود از علاقه‌مندان بازيگري دعوت به همكاري كرد و البته شهاب حسيني، ترانه عليدوستي و بابك كريمي را هم براي ايفاي نقش‌هاي اصلي برگزيد.

مارال بني‌آدم، نيوشا جعفريان، عماد امامي، مجتبي پيرزاده، سام ولي‌پور، محمد امامي، فرشته الماسيان، كامران محسني، حشمت خواجه‌زارع و 40نوجوان شركت‌كننده در فراخوان بازيگري هم براي بازي در نقش‌هاي كوتاه و بلند فروشنده انتخاب شده و اين روزها مشغول تمرين هستند. داستان فيلم درباره ماجراهايي است كه حين تمرين نمايشنامه «مرگ دستفروش» آرتور ميلر رخ مي‌دهد و... فرهادي قرار است سال آينده ميلادي يك فيلم در اسپانيا بسازد.

پوراحمد هم كه در سال‌هاي اخير با فيلم‌هايش چندان مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار نگرفته، از روز گذشته «كفش‌هايم كو؟» را در مناطق شمالي پايتخت كليد زد. آخرين خبرها حاكي از آن است كه فاطمه معتمدآريا فرصت همكاري با پروژه را نداشته و ‌رؤيا نونهالي جايگزين او شده است. رضا كيانيان، مجيد مظفري، مينا وحيد و بهاره كيان‌افشار ديگر بازيگران اصلي نوزدهمين فيلم پوراحمد هستند كه تمام صحنه‌هاي آن در تهران مقابل دوربين مي‌رود.

فيلمساز اصفهاني كه در سال‌هاي اخير مادر هنرمند خود زنده‌ياد پرويندخت يزدانيان را از دست داده، در واكنش به شايعه‌هايي درباره شباهت كفش‌هايم كو؟ با «شب يلدا»، اعلام كرد اين 2فيلم هيچ ارتباطي به هم ندارند. به گفته پوراحمد، بيماري فراموشي مادرش در سال‌هاي آخر عمر او را به فكر ساختن فيلمي درباره آلزايمر انداخته و موضوع مهاجرت هم باعث شده عده‌اي فكر كنند كفش‌هايم كو؟ قرار است ادامه شب يلدا باشد.

درهرحال، دوستداران فيلم و سينما بي‌ترديد منتظر بازگشت 2فيلمساز نام‌آشنا به بخش مسابقه فيلم فجر با 2فيلم تماشايي هستند. فرهادي كه با «گذشته» گروهي از هوادارانش را تا حدودي نااميد كرده بود، همچنان انتخاب اول بسياري از سينمادوستان است و بايد ديد فروشنده چه جايگاهي در كارنامه او دارد. پوراحمد هم پس از ناكامي مطلق «50قدم آخر» در جشنواره و اكران عمومي، دوست دارد ياد و خاطره شماري از بهترين فيلم‌هايش را براي مخاطبانش زنده كند.

کد خبر 312971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha