مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

علیرضا خدابخشی: ۲ اتفاق در حوزه فناوری اطلاعات پزشکی در صفحه سلامت امروز پوشش خبری داده شده است. اولی رونمایی از نسخه الکترونیک در تأمین اجتماعی یزد و دومی اجرای آزمایشی پرونده الکترونیک سلامت در بابلسر.

مديرعامل تأمين اجتماعي جمعي از خبرنگاران را به يزد برده تا براي آنان نسخه الكترونيك را رونمايي كند. نسخه الكترونيك ادبيات جديدي براي آن چيزي است كه مسئولان تأمين اجتماعي در وعده‌هاي گذشته به آن كارت الكترونيك بيمه مي‌گفتند تا جايگزين دفترچه‌هاي كاغذي شود. قرار بود اين طرح كه الزام قانوني برنامه پنجم هم هست در شهريور براي 300هزار بيمار خاص به‌اجرا درآيد اما فعلا به رونمايي از آن بسنده شده است.

در مازندران مسئولان وزارت بهداشت اعلام كرده‌اند كه يك پزشك بابلسري نرم‌افزاري براي پرونده الكترونيك سلامت طراحي كرده كه در حال آزمايش است. پيش از اين مسئولان وزارت بهداشت نبود زيرساخت اينترنت را بهانه مي‌كردند اما حالا معلوم شده است كه نرم‌افزار اين طرح نيز (كه ارتباطي به اينترنت ندارد) آماده نيست و قرار است طرح پرونده الكترونيك سلامت با نسخه ضعيفي از يك نرم‌افزار كه نه در حد ملي و وزارتخانه بلكه در حد يك شهرستان توسط پزشكان همان محل تهيه شده است، آزمايش شود.

ظاهرا مسئولان حوزه بيمه و درمان بيش از آنكه به‌طور جدي پيگير كاربرد فناوري اطلاعات براي كاهش هزينه‌ها و برنامه‌ريزي صحيح باشند كاري انجام مي‌دهند كه به بازي رايانه‌اي شبيه‌تر است؛ بازي‌اي كه هزينه‌هاي آن براي مردم سنگين است و چيزي جز بوروكراسي غير‌ضروري‌، افزايش هزينه‌ها، فساد اداري و عقب‌ماندگي علمي نخواهد بود.

کد خبر 313012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha