همشهری آنلاین: تیم بوروسیا دورتموند در پایان هفته ۱۲ بوندس‌لیگا موفق شد در داربی منطقه "رور" رقیب دیرینه خود، شالکه را شکست دهد و سه امتیاز دیگر کسب کند. بایرن مونیخ نیز با یازدهمین پیروزی جای خود در صدر جدول را تثبیت کرد.

Sh.Kagawa

• هانوفر یک - هرتا برلین ۳

دیدارهای هفته ۱۲ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۶ نوامبر/ 15 آبان) با مصاف هانوفر مقابل هرتا برلین آغاز شد. تیم پایتخت‌نشین برلین توانست در این دیدار پرجنب‌وجوش با نتیجه ۳ بر یک از سد میزبان خود بگذرد و با سه امتیاز به خانه برگردد. چهره‌ درخشان و موفق این دیدار کالو، مهاجم هرتا برلین بود که هر سه گل تیمش را به ثمر رساند.

• بایرن مونیخ ۴ - اشتوتگارت صفر

تیم قدرتمند بایرن مونیخ در هفته ۱۲ میزبان اشتوتگارت بود. مونیخی‌ها در این هفته هم چهره‌ای مقتدرانه نشان دادند و با نتیجه ۴ بر صفر مهمان خود را شکست دادند. بایرن مونیخ به این ترتیب به یازدهمین پیروزی خود در ۱۲ بازی دست یافت و حال با ۳۴ امتیاز یکه‌تاز جدول رده‌بندی است.

اشتوتگارتی‌ها که قصد داشتند با ارائه بازی‌ای تهاجمی راه را بر میزبان قدرتمند خود دشوار سازند، در همان نیمه نخست ۴ گل خوردند. آرین روبن در دقیقه ۱۱ نخستین گل مونیخ را به ثمر رساند، کاستا در دقیقه ۱۸ برای بار دوم دروازه اشتوتگارت را باز کرد و لواندوسکی نیز در دقیقه ۳۷ برای سومین بار توپ را درون دروازه تیم مهمان جای داد. این چهاردهمین گل لواندوسکی در فصل جاری محسوب می‌شد.

مونیخی‌ها در ۷۴ درصد از طول این دیدار که در حضور ۷۵ هزار تماشاگر برگزار شد، مالکیت توپ را در اختیار داشتند. چهارمین گل بایرن مونیخ در این دیدار هم در همان نیمه نخست در دقیقه ۴۰ توسط توماس مولر به ثمر رسید. بایرن در نیمه دوم هم تیم برتر میدان بود و علی‌رغم برخورداری از فرصت‌های متعدد نتوانست از موقعیت‌های خود سود جوید و بر شمار گل‌های خود بیافزاید.

• دارمشتات یک - هامبورگ یک

پیکار تیم‌های دارمشتات و هامبورگ نیز از جمله دیدارهایي بود که با تساوی به پایان رسید. هامبورگ با گل لازوگا، مهاجم خطرناک خود در دقیقه ۲۹ نیمه نخست را یک بر صفر به سود خود به پایان برد، اما هالر دو دقیقه پس از آغاز نیمه دوم گل تساوی را برای دارمشتات به ثمر رساند. تلاش‌های هر دو تیم با توجه به عملکرد موفق دروازه‌بانانشان در نهایت با نتیجه یک بر یک خاتمه یافت.

• ماینتس ۲ - ولفسبورگ صفر

تیم ولفسبورگ، نایب ‌قهرمان فصل گذشته، در هفته ۱۲ بوندس‌لیگا متحمل شکستی تلخ شد و از کسب امتیاز محروم ماند. "گرگ‌های" ولفسبورگ خود قربانی تیم ماینتس شدند و ۲ بر صفر از میزبان خود شکست خوردند. گل‌های ماینتس را دبلازیس و مالی در دقایق ۳۲ و ۷۵ به ثمر رساندند. در دقیقه ۱۴ بازی یولیان دراکسلر (شماره 10)، ملی‌پوش ولفسبورگ در پی خطایی سنگین کارت قرمز گرفت و سبب شد که تیمش با یک یار کمتر به بازی ادامه دهد.

اخراج یولیان دراکسلر

• بایر لورکوزن یک - اف ث کلن ۲

یکی از دیدارهای حساس هفته دوازدهم داربی منطقه راین میان بایر لورکوزن و اف ث کلن بود که در حضور ۳۰ هزار تماشاگر برگزار شد. کلنی‌ها در این دیدار چهره‌ موفق‌تری از خود به نمایش گذاشته و میزبان خود را ۲ بر یک شکست دادند. درخور توجه آن که هر دو گل کلن را دومنیک مارو به ثمر رساند که به عنوان مدافع میانی وظیفه دفاع را بر عهده دارد.

• بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر - اینگولشتات صفر

تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ که در شش بازی اخیر خود در بوندس‌لیگا به شش پیروزی پیاپی دست یافته بود، در هفته ۱۲ متوقف شد و در نبرد مقابل مهمان خود، اینگولشتات ناگزیر شد به تساوی صفر بر صفر و کسب تنها یک امتیاز بسنده کند. ناگفته نماند که اینگولشتات در فصل جاری از لحاظ دفاعی عملکرد درخور توجهی از خود نشان داده و تنها ۹ گل خورده است.

• هوفن‌هایم صفر - آینتراخت فرانکفورت صفر

دیدار میان تیم‌های هوفن‌هایم و آینتراخت فرانکفورت نیز از پیکارهایي بود که پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. فرانکفورتی‌ها در این نبرد تیم برتر میدان بودند و اگر چه در مقایسه با میزبان خود توانستند به فرصت‌های بیشتری دست یابند، اما در استفاده از موقعیت‌های گلزنی بسیار ضعیف عمل کردند.


• بوروسیا دورتموند ۳ - شالکه ۲

در پایان هفته ۱۲ بوندس‌لیگا زردپوش‌های بوروسیا دورتموند عصر یکشنبه در داربی منطقه "رور" میزبان رقیب دیرینه‌شان، شالکه بودند. این دیدار پرهیجان که در حضور حدود ۸۰ هزار تماشاگر برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه دوندگی و پیکار با پیروزی ۳ بر ۲ دورتموند بر آبی‌پوشان شالکه خاتمه یافت. این هفتمین پیروزی پیاپی دورتموند محسوب می‌شد که حال با ۲۹ امتیاز رده‌ دوم جدول را به خود اختصاص داده است.

تیم بوروسیا دورتموند با برخورداری از امتیاز میزبانی کوشید که از همان آغاز بازی کنترل میدان را در دست گیرد. دورتموندی‌ها که در ۶۸ درصد از نیمه نخست این دیدار مالکیت توپ را در اختیار داشتند، در دقیقه ۳۰ با گل شینجی کاگاوا، ستاره‌ ژاپنی خود یک بر صفر از شالکه جلو افتادند.

شادی بازیکنان دورتموند اما دقایقی بیش طول نکشید، چرا که کلاس یان هونتلار، مهاجم هلندی شالکه در دقیقه ۳۳ با گل خود بازی را به تساوی کشاند. دورتموند اما در دقیقه ۴۳ توسط گینتر به دومین گل خود دست یافت تا نیمه نخست با نتیجه ۲ بر یک به سود دورتموند به پایان رسد.

زردپوش‌های دورتموند نیمه دوم را نیز پرجنب‌وجوش آغاز کرده و دو دقیقه پس از به صدا در آمدن سوت آغاز توانستند به سومین گل خود دست یابند. این گل را پی‌ير امریک اوبامیانگ، مهاجم تیزپای دورتموند به ثمر رساند. شالکه اگر چه در دقیقه ۷۱ با گل دوم هونتلار فاصله‌اش با تیم میزبان را کم کرد، اما این گل هم نتوانست منجی شالکه شود و نبرد دو تیم در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ دورتموند خاتمه یافت.

• آگسبورگ یک - وردر برمن ۲

پیکارهای هفته ۱۲ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با انجام دیدار آگسبورگ و وردر برمن خاتمه یافت. تیم بحرانزده‌ آگسبورگ علی‌رغم برخورداری از امتیاز میزبانی با نتیجه ۲ بر یک از وردر برمن شکست خورد.

نیمه‌ نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم کلودیو پیزارو، مهاجم کارکشته برمن در دقیقه ۵۸ شم گلزنی خود را نشان داد و دروازه آگسبورگ را باز کرد. بارلتز در دقیقه ۶۹ دومین گل برمن را به ثمر رساند. تک‌ گل وهگ برای ولفسبوگ در واپسین لحظات این دیدار حاصل شد، اما در نهایت مانع از شکست آگسبورگ نشد. این تیم همچنان قعرنشین جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا است.

 

کد خبر 313287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha