در برنامه تهرانگردی جمعه گذشته، عضو شورای اسلامی شهر تهران، تهرانگردان با حضور در منطقه یک از نخستین حوزه علمیه بانوان، امامزاده علی‌اکبر(ع)، امامزاده اسماعیل(ع) و چند خانه قدیمی دیدن کردند.این برنامه همزمان با روزجهانی علم برگزار شد.

تهرانگردی

احمد مسجدجامعي تهرانگردي خود را از حوزه علميه قائم(عج) چيذر به‌عنوان نخستين حوزه علميه خواهران در كشور آغاز كرد و سپس در مسير بازديد از محله چيذر به امامزاده علي اكبر(ع)، ‌امامزاده اسماعيل(ع)، موزه شهداي چيذر و قديمي‌ترين حمام اين محل رسيد كه به گفته اهالي محل 60سال قدمت دارد.

تهرانگردان در مسير گشت و‌گذار در كوچه‌هاي محله چيذر‌ همچنين از نخستين مدرسه اين محل و منزل پري يوش گنجي از هنرمندان نقاش رسيدند. اين هنرمند موفق شده است يك‌نشان افتخار از طرف امپراتور ژاپن، به‌خاطر اشاعه فرهنگ دوكشور در حوزه نقاشي دريافت كند. همچنين مقصد بعدي تهرانگردان، خانه رهنما با قدمت 150سال بود كه از خانه‌هاي ثبت شده ميراث فرهنگي است كه بابت ساخت وسازهايي كه درحريم اين خانه صورت گرفته در معرض خطر قرار دارد. مسجدجامعي درباره خاندان رهنما، اظهار كرد: جد بزرگ خانواده رهنما، شيخ زين العابدين مازندراني از علماي نجف بود كه نوه او زين‌العابدين رهنما از مترجمان قرآن است.

در ادامه تهرانگردان به مناسبت فرارسيدن هفته كتاب، به انتشارات آشتياني رفتند. مسجدجامعي در اين ديدار پيشنهاد جمع‌آوري كتاب‌هاي خاص مردم منطقه آشتيان را داد تا اين مغازه به پاتوق انديشمندان و فرهنگ‌دوستان منطقه آشتيان تبديل شود. عضو شوراي اسلامي شهر تهران ديوان وثوق‌الدوله را كتاب پرفروش و پرمخاطبي دانسته و اشاره كرد: چاپ كتاب‌هايي از اين دست به معرفي حوزه پر تمدن آشتيان كمك مي‌كند.

مسجدجامعي با اشاره به اينكه كتابفروشي آشتيان روز پنجشنبه ۲۸آبان با حضور چهره‌هاي نامي فرهنگي همچون دكتر اسلامي ندوشن و دكتر الهي قمشه‌اي، يكي از پاتوق‌هاي كتاب گردي تهران است، ادامه داد: كتابفروشي شغلي با عشق است و كتابفروشان امين اسرار مردم هستند. شما مي‌توانستيد مغازه خود را به يك مركز تجاري تبديل كنيد و سرمايه‌گذاري شما در عرصه ادب و هنر شايسته تقدير و ارزشمند است.

تيم كشف تهران سپس به پايانه اتوبوسراني تجريش رفتند و از اين پايانه ديدن كردند. در اين ميان مسجدجامعي با انتقاد از نبود فضاي مناسب براي استراحت رانندگان، گفت: بيش از 300نفر راننده در اينجا وجود دارد كه براي استراحت، مكان مناسبي ندارند. عضو شوراي شهر تهران سپس با گذر از رودخانه كنار پايانه خواستار رسيدگي به شرايط بهداشتي و امنيتي اين محل شد. وي در پايان به انجمن خوشنويسان ايران رفت و با بازديد از تابلوهايي كه به نمايش گذاشته شده بود، با هنرمنداني كه در محوطه انجمن مشغول كار بودند ديدار كرد.

کد خبر 313806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha