همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان جمعه 23 شهریور با امامت مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش ایرنا رهبر معظم نقلاب اسلامی تاکید کردند: ملت هوشیار و آگاه ایران در پرتو ایمان و استقامت، پروژه آمریکایی تضعیف انقلاب اسلامی را به شکست کشانده و با ادامه همین راه پرافتخار، به‌جایی خواهد رسید که هیچ قدرتی حتی جرات تهدید این ملت را به ذهن خود راه ندهد.[گزارش‌تصویری از نماز جمعه تهران]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز جمعه ضمن توصیه همه به رعایت تقوای الهی، از ماه مبارک رمضان به‌عنوان ماه فرصت‌های ارزشمند یاد کردند و افزودند: اگر از فرصت‌های این ماه با برکت درست استفاده شود ذخیره عظیم و ارزشمندی برای طول عمر انسان به دست خواهد آمد.

ایشان ریاضت روزه‌داری، تلاوت همراه با تدبر قرآن، راز و نیاز با خداوند متعال و دوری از گناهان را از فرصت‌های گرانقدر ماه مبارک رمضان برشمردند و خاطرنشان کردند: در این ماه بزرگ باید با استغفار حقیقی و توبه واقعی بویژه در سحرها و شب‌ها، دل‌ها را پاکیزه و از زنگارها پاک کرد تا آماده بهره‌برداری از برکات ماه رمضان شود.

رهبر انقلاب اسلامی، کشور ایران را جامعه‌ای معنوی و همراه با دعا، ابتهال و توسل خواندند و تاکید کردند: ارتباط معنوی ملت ایران با خداوند متعال، نتایج و تاثیرات شگرفی داشته که باید از ماه مبارک رمضان برای افزایش بیش از پیش این ذخیره معنوی استفاده شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز در تبیین علل چگونگی و پیامدهای شکست جبهه استکبار در مقابل جمهوری اسلامی ایران، به جنگ هشت ساله صدام و حامیانش با ایران اشاره کردند و افزودند: هدف واقعی این پروژه بزرگ و سنگین، نابودی انقلاب اسلامی بود زیرا تحلیلگران و مقامات غربی فهمیده بودند انقلاب اسلامی کانون الهام‌بخش جهان اسلام خواهد شد و تلاش کردن جلوی پیشرفت آن را سد کنند.

ایشان جنگ تحمیلی را کانال فشارهای گوناگون قدرتهای شرق و غرب، ناتو، اروپا و مرتجعین منطقه به نظام جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: هر یک از آن فشارها، یک ملت و یک کشور را از پای در می‌آورد اما ملت ایران در مقابل مجموعه آن فشارها ایستاد و روز به روز آگاهتر، قویتر و مصمم‌تر شد و جبهه متحد دشمنان را شکست داد.

رهبر انقلاب اسلامی، شکست صدام و رژیم بعثی عراق در مقابل ملت ایران را ضربه‌ای اساسی به ساختار و پیکره آن رژیم خواندند و خاطرنشان کردند: در واقع ضربه اساسی ملت ایران، صدام متجاوز را به حال و روزی انداخت که بعدها به آن سرنوشت دچار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سخنان ماههای اخیر مقامات آمریکایی و غربی درباره محاصره و تحریم ملت ایران اشاره کردند و افزودند: ملت ایران در دوران جنگ، تحت محاصره شدید و تحریم‌های مختلف قرار داشت اما خود را به جایی رساند که امروز از لحاظ توانایی‌های نظامی در منطقه حرف نخست را می‌زند و در زمینه‌های دیگر نظیر موضوع هسته‌ای نیز پیشرفت‌های افتخارآمیزی به‌دست آورده و نشان داده که هرگونه تحریمی در مقابل استقامت، اتکا به نیروهای درونی، ابتکار و خودجوشی ملت ایران، نتیجه عکس خواهد داد.

ایشان، بی‌نتیجه ماندن پروژه استکباری سرکوب و شکست انقلابی اسلامی را مقابل استقامت مبتنی بر معنویت ملت ایران، مبحث جدیدی در مطالعات روانشناختی و جامعه‌شناختی دانستند و دانشمندان علوم سیاسی و اجتماعی را به تامل و تحلیل علل این واقعیت عبرت‌آموز توصیه کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین ابعاد شکست آمریکا به طرح دولت این کشور پس از حوادث ‪ ۱۱‬سپتامبر برای ایجاد خاورمیانه جدید و در نهایت محاصره و شکست جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و افزودند: آمریکایی‌ها در طرحی چند بعدی تلاش کردند خاورمیانه‌ای بر پایه منافع رژیم صهیونیستی و به پایتختی اسراییل برپا کنند اما در همه ابعاد این طرح ناکام مانده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیانات خود، روی کار آمدن دولت متکی بر آرای مردمی حماس را در فلسطین از جمله شکست‌های آمریکا در ایجاد خاورمیانه جدید بر شمردند و گفتند: با وجود توطئه‌های آمریکا و حتی کمک تاسف برانگیز برخی فلسطینی‌ها، دولت مردمی حماس همچنان روی‌کار است و این واقعیت، تودهنی بزرگ ملت فلسطین به آمریکا و اسراییل است.

ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری روز جهانی قدس، افزودند: ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان در این روز بزرگ، حمایت از ملت فلسطین را فریاد خواهند زد.

رهبر انقلاب اسلامی شکست ارتش پرهیاهو و پرمدعای رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله لبنان را، بعد دیگری از ناکامی پروژه آمریکایی ایجاد خاورمیانه جدید برشمردند و خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها شکست ارتش اسراییل در مقابل نیروهای حزب‌الله را حتی تصور نمی‌کردند اما شکست کامل و مفتضحانه رژیم صهیونیستی در ‪ ۳۳‬روز مقاومت حزب‌الله، ناکامی سنگین دیگری را برای واشنگتن رقم زد و حزب‌الله نه تنها خلع سلاح نشد بلکه مقتدرتر و قویتر به حیات خود ادامه می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، عراق را عرصه دیگری در به بن‌بست رسیدن سیاستهای آمریکا ارزیابی کردند و افزودند: هدف آمریکا، ایجاد دولت دست‌نشانده در عراق بود که تحقق این هدف به اجرای طرح خاورمیانه بزرگ و محاصره جمهوری اسلامی ایران کمک فراوانی می‌کرد اما پس از چهار سال اشغالگری، اکنون همه تحلیلگران معتقدند آمریکا در عراق به بن‌بست رسیده است و بدنبال راهی برای خروج آبرومندانه می‌گردد.

ایشان تضعیف جمهوری اسلامی ایران را از دیگر ابعاد طرح خاورمیانه جدید بر شمردند و افزودند: دشمنان ایران در این هدف نیز به ناکامی کامل رسیدند چرا که به همت ملت ایران و یاری پروردگار، جمهوری اسلامی امروز در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی قویتر از سالهای گذشته است و ملت ایران، هوشیارتر، زنده‌تر و با نشاط در همه صحنه‌های حضور دارند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نتایج نظرخواهی‌های انجام شده در کشورهای اسلامی تاکید کردند: آمریکا، در جهان اسلام روز به روز منفورتر شده و در افکار عمومی ملتها در حال استیضاح است و بدون تردید رییس جمهور و مسئولان کنونی این کشور روزی در دادگاه عادلانه بین‌المللی، به‌علت فاجعه‌آفرینی در عراق محاکمه خواهند شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرافکنی و طلبکاری رسانه‌ای آمریکا را، اقدامی بی‌نتیجه خواندند و افزودند: آمریکایی‌ها برای فرار از شکستی که در عراق گریبان آنان را گرفته است، ایران را متهم می‌کنند، اما حتی در گزارشی که اخیرا در کنگره آمریکا قرائت شد پیوستن عراق به بازار تسلیحات آمریکا تنها دستاورد آمریکا از اشغال این کشور اعلام شد و این امر، نشان‌دهنده نهایت شکست و ضعف دولت آمریکاست.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه، ملت ایران را به قدرشناسی صراط مستقیم الهی توصیه و خاطرنشان کردند: پیمودن راه خدا، این ملت را عزیز و قدرتمند و دشمنانش را حقیر و ذلیل ساخته است و ملت ایران باید با ادامه هوشیاری و بیداری خود، این راه افتخارآفرین را ادامه دهد و با فتح قله‌های بزرگ، از عرصه آسیب پذیری بیرون آید و به جایی برسد که هیچ قدرتی جرات نکند او را حتی تهدید کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با گرامیداشت یاد آیت‌الله طالقانی، به برپایی اولین نماز جمعه تهران با حکم امام راحل و به امامت ایشان اشاره کردند و افزودند: آیت‌الله طالقانی عالم مجاهد، با استقامت و پارسا بود که در دوران مختلف قبل و بعد از انقلاب امتحان خوبی داد و پس از برپایی نماز جمعه تهران به امامت ایشان، نماز جمعه به تدریج در سراسر کشور اقامه و به کانون معنویت و مقاومت تبدیل شد که این کانون باید با اشتیاق مردم بویژه جوانان و تلاش ائمه جمعه روز به روز پرشورتر و با نشاط تر شود.

کد خبر 31400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز