همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آلودگی محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: این سازمان آمادگی حمایت و تلاش برای جذب اعتبار به منظور رفع چالش‌های بخش فاضلاب و ارتقای محیط زیست شهر بندرعباس را دارد.

چالش‌های زیست محیطی و فاضلاب بندرعباس بررسی می‌شود

به گزارش ایرنا، ضیاءالدین الماسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس افزود: محیط زیست مطلوب حق مردم است و با وجود چالش‌ها و کمبود اعتبار، تحقق این اصل وظیفه ماست.

وی درباره ضرورت تعامل و همکاری میان دستگاه‌های ذیربط (آبفا و محیط زیست) در راستای بهبود محیط زیست دریایی و شهری، گفت: تا زمانی که هریک از ما جزیره‌ای عمل کنیم این مهم حاصل نخواهد شد.

الماسی تصریح کرد: اگر سیاستگذاری منسجم و و قوی بین بخشی و تامین اعتبار انجام شود، بار زحمت دستگاه‌های ذی‌ربط سبک‌تر و قدرت چانه‌زنی برای جذب اعتبار به منظور رفع چالش‌های بخش فاضلاب و محیط زیست نیز بیش‌تر می‌شود.

مدیرکل دفتر آلودگی محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این بازدید، محصول فرایند تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس را نشانه بهبود و ارتقای سلامت محیط زیست در این شهر عنوان کرد.

موضوع ورود فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس سال‌هاست با اعتراض اداره کل حفاظت محیط زیست استان، دوستداران محیط زیست و نهادهایی مانند شورای شهر و رسانه‌ها رو به ‌رو شده که تاکنون این تلاش‌ها و اعتراض‌ها بی‌نتیجه بوده است.

کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس، اواخر شهریور ماه امسال در اقدامی نمادین با ورود به خور شیلات این شهر و انداختن خود به فاضلاب، اعتراض خود را نسبت به ورود پساب‌های آلوده به خلیج فارس نشان داد.

بر پایه اعلام اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، سالیانه 87 میلیون و 801 هزار و 248 مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی در استان هرمزگان تولید می‌شود که از این میزان 25.5 درصد آن تصفیه می‌شود.

کد خبر 314819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha