یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری دو - کورش علیانی: کسی نمی‌داند آقای «ن» کی بی‌سر و صدا به محله ما آمد و خانه‌ای اجاره کرد. نخستین بار که اسمش را شنیدم ۲ جوان و یک مأمور پلیس زنگ در را زدند و وقتی پرسیدم که هستند یکی‌شان گفت آقای ن بیا پایین.

من گفتم من ن نيستم اما باور نمي‌كردند و مي‌گفتند پنهان نشوم. آخر رفتم جلوي در و نشانشان دادم كه ن نيستم. گفتند اما آدرسي كه داده اين است. و پرسيدند در اين ساختمان ن زندگي نمي‌كند؟ و من گفتم قطعا نه. با ترديد رفتند.

چند بار ديگر هم كساني آمدند و سراغ ن را مي‌گرفتند و مي‌گفتند كلاهشان را برداشته. من ابراز تأسف مي‌كردم. يك‌بار كه پاي كامپيوتر نشسته بودم و متني را مي‌خواندم شنيدم كه پايين پنجره‌ اتاق يك نفر با تلفن همراهش با صداي بلند حرف مي‌زند.

مي‌گفت عزيز من! من ن هستم و بهت اطمينان مي‌دم كه پولت رو دست آدم درستي سپرده‌اي. چرا نگراني؟

پنجره را باز كردم و نگاه كردم، ديدم در خانه‌اي در آن سوي خيابان باز است. بعد از آن بارها كساني دنبال آقاي ن آمدند و در آن خانه را زدند و با خودش صحبت كردند و بارها من صداي صحبتش با تلفن توي كوچه و اطمينان دادن‌هاي دروغينش را شنيدم.

شيوه‌ كارش خيلي ساده است. مي‌داند كه چندين طلبكار دارد. به هر كدامشان مي‌گويد اگر شكايت كند آن وقت ن مي‌رود زندان و بقيه‌ طلبكارها همه‌‌چيز را ضبط مي‌كنند و او به پولش نخواهد رسيد، پس بهتر است صبر كند و شكايت نكند.

اما از من مي‌شنويد:
1- پول بي‌زبان را دست آدمي كه نمي‌شناسيد يا حتي گمان مي‌كنيد مي‌شناسيد ندهيد.
۲- اگر پولي به كسي داديد حتما سند جدي و قابل پيگيري ازش بگيريد.
۳- گول اين حرف‌ها را كه «من با تو كنار مي‌آم» نخوريد. فقط از راه قانوني اقدام كنيد.
۴- نگذاريد كلاهبردار 2 بار كلاهتان را بردارد. اگر يك‌بار فريبتان داد بار بعد هم كار بهتري نخواهد كرد.
يك خواهش هم از آقاي ن دارم: آقاي ن عزيز لطفا كلاه مردم را پس بده. بگذار محله آرام باشد.

کد خبر 316136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha