مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از جابه جایی بیش از ۳میلیون مسافر کربلای حسینی در مرز مهران در ایام زیارت اربعین خبر داد.

در سال‌هاي اخير با توجه به كمبود زيرساخت‌ها كشور عراق براي پذيرايي از زائران با همكاري شهرداري تهران، كرج و مشهد پيوست‌هاي اجتماعي و اقتصادي در كربلا به اجرا در آمده كه حمل‌ونقل زائران يكي از پيوست‌هاي ايجاد شده در مسيرهاي منتهي به كربلاست.

از ابتداي آذر‌ماه اقدامات ساماندهي زائران و حمل ونقل عمومي در كربلا آغاز شده به‌طوري كه انتقال اتوبوس‌ها از شهرداري‌هاي تهران، مشهد و كرج صورت گرفت. مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران با اشاره به اينكه حجم مسافردر مهران بيشترين حجم جمعيت را به‌خود اختصاص داده بود، گفت: با تعيين 3نقطه تبادل سفر در مسير منتهي به كربلا، تلاش شد جا به جايي زائران به بهترين نحو صورت گيرد. وي با تأكيد بر اينكه با پيش‌بيني بيش از 2ميليون زائر به‌منظور جابه جايي زائران چند هزار اتوبوس نياز بود، گفت: به همين منظور با تدابير اتخاذ شده از سيستم انبوه بر استفاده شد به‌طوري كه در مسير كوت - شوملي تريلي‌هاي سپاه سرپوشيده شده و مورد استفاده قرار گرفتند و در هر مسير قريب به 350زائر سرويس دهي شدند.

به گفته سنندجي از نجف تا شوملي با استفاده از 150دستگاه اتوبوس شهرداري مشهد خدمات رساني به زائران صورت گرفت. وي تصريح كرد: در مسير كوت - زرباطيه شهرداري تهران و كرج با استقرار بالغ بر 600دستگاه اتوبوس به زائران خدمات‌رساني كردند در عين حال كه در كوت، موكب بزرگي راه‌اندازي شده بود كه با ظرفيت استقرار هزار نفر روزانه و توزيع 3000غذاي گرم از زائران پذيرايي كردند. به گفته وي در منطقه چذابه و شلمچه هم طراحي به‌گونه‌اي بود كه سيستم حمل ونقل عمومي عراق مورد استفاده قرار گرفت گرچه بالغ بر 150دستگاه اتوبوس، بستان به چذابه، شلمچه و مهران تا زرباطيه به‌صورت رايگان به زائران خدمات‌رساني كردند. سنندجي با بيان اينكه طي 4روز در حدود 3ميليون مسافر جابه جا شدند، گفت: بالغ بر 1.5ميليون ليتر سوخت براي خدمات رساني اتوبوس‌ها در اين منطقه از سوي شهرداري تهران تأمين شد.

کد خبر 316849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha