مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسرای خاتم همزمان با سالروز ولادت امام سجاد(ع) ، با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری ، به طور رسمی آغاز به کار کرد.

 به گزارس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی نیاز به ارزشها و الگوی حضرت محمد(ص) است یادآور شد: در دنیایی که انحرافات و هوای نفس بسیاری از مناطق جهان را در برگرفته است افتخار داریم که در سرزمینی زندگی می کنیم که اخلاق، منش و محیط حاکم بر زندگی مملو از سنت پیامبر اکرم(ص) است.

دکتر علی عسگری ، نامگذاری این سال با نام مبارک پیامبر را سالی ماندگار در حافظه تاریخ عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری برای اقداماتی که بلند مدت است و به عنوان یک عمل باقی الصالحات در جامعه ماندگار می شود یک وظیفه اصلی برای نهادهای فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیاز به پایگاهی برای معرفی و ارائه سنت های نبوی برای شهروندان داشت ، تصریح کرد: چنین بینشی منجر به احداث فرهنگسرای خاتم شد تا بتواند پیامها و منش پیامبر را در قالب پیامهای فرهنگی به شهروندان عرضه کند.

رئیس فرهنگسرای خاتم نیز در ادامه ضمن اشاره به چنین گزینش مناسب و همراه با سال پیامبر اکرم ، یادآور شد: اختصاص فضایی از سوی سازمان فرهنگی برای بهره گیری بیشتر از تفکرات و خصوصیات پیامبر و عنوان نام خاتم بر مجموعه ای فرهنگی اتفاقی میمون و مبارک به شمار می آید.

جواد حیدری پور با اعلام اینکه جامعه به رشد معنویت و اخلاق نیاز مبرمی دارد گفت: جامعه و کشوری که به لحاظ ایمان و تدین زبانزد جهانیان است باید بتواند از پتانسیل چنین الگوی برتر و مقدسی توسل پیدا کند.

وی محل فرهنگسرای خاتم را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در این محل فضایی آماده خواهد شد که با مردم خونگرم و با اصالت جنوب شهر بتوانیم سیر معنوی را در جامعه حکم فرما کنیم.

به گفته حیدری پور ، اولین جشنواره تهران شهر اخلاق  با عنوان هفته رحمت و کرامت قبل از افتتاح رسمی این فرهنگسرا آغاز به کار کرده که تا کنون توانسته به 162 هزار مخاطب برنامه فرهنگی ارائه کند.

وی در پایان افتتاح سایت فرهنگسرای خاتم، تاسیس کانون اندیشه نبوی، برگزاری کارگاه های مشاوره واحداث 5 خانه فرهنگ سیار در محلات را دیگر برنامه های آتی این فرهنگسرا اعلام کرد.

کد خبر 3179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز