یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

چنگیز جلیلوند: وقتی بیشتر سال‌های عمرت را با سینما می‌گذرانی، به خودت که می‌آیی می‌بینی بیشتر خاطراتت رنگ و بوی فیلم‌ها را به خود گرفته است.

چنگیز جلیلوند

جوري كه انگار همه اين سال‌ها سينمايي فكر كرده‌اي، سينمايي تصميم گرفته‌اي و سينمايي زندگي كرده‌اي. گاهي هر رخداد و اتفاقي هم كه در عالم واقع پيش مي‌آيد، ناخودآگاه تداعي‌كننده لحظه‌اي از يك فيلم مي‌شود كه مثلا در سال‌هاي دور دوبله‌اش كرده‌اي و حالا خاطره‌اش برايت زنده و ملموس مي‌شود كه انگار همين امروز بوده كه با رفقا و دوستان دوبله‌اش كرده‌اي. كلا كار كردن در عرصه فيلم و هنر لحظات دلچسبي را براي آدم به همراه مي‌آورد و مي‌توانم بگويم سراسر زندگي‌ام خاطره است.

ما در عالم دوبله هر روز با يك اثر جديد روبه‌رو هستيم و هنگامي كه به دوبله يك اثر سينمايي مي‌پردازيم انگار با يك زندگي جديد با تمام فراز و نشيب‌هايش مواجه مي‌شويم. سينما نه به‌عنوان حرفه كه به‌عنوان عشقي بزرگ چنان ما را دربرگرفته كه گاهي امور روزمره زندگي‌مان و دلمشغولي‌هايي كه هر فردي قاعدتا در زندگي اجتماعي‌اش دنبال مي‌كند را هم فراموش كرده‌ايم. به‌واقع از زندگي عقب افتاده‌ايم و با تمام وجودمان در خدمت عشقمان بوده‌ايم؛ آن هم در شرايطي كه دستمزد دوبله كفاف مخارج زندگي را نمي‌دهد و اين هم البته تاوان عشق است كه من و امثال من مي‌پردازيم.

  • مدير دوبلاژ و بازيگر سينما
کد خبر 317954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha