همشهری آنلاین: بایر لورکوزن در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته‌ شانزدهم توانست با نتیجه ۵ بر صفر مونشن‌گلاباخ را درهم کوبد. بایرن مونیخ، هرتا برلین و هوفن‌هایم از دیگر تیم‌های موفق بودند. سه دیدار با تساوی پایان یافت.

Hernandez
  • اشتوتگارت صفر - ماینتس صفر

پیکارهای هفته ۱۶ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر) با برگزاری دیدار اشتوتگارت و ماینتس آغاز شد. این دیدار پس از ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به خاتمه رسید. هر دو تیم فرصت‌های متعددی برای گشودن دروازه حریف داشتند، اما نتوانستند از موقعیت‌ها سود جویند.

  • بایر لورکوزن ۵ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

تیم بایر لورکوزن که چهارشنبه گذشته در پی تساوی مقابل بارسلونا لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را وداع گفته بود، در هفته ۱۶ بوندس‌لیگا خوش درخشید و با پنج گل از سد مهمان خود، بوروسیا مونشن‌گلادباخ گذشت.

لورکوزنی‌ها در نیمه نخست این دیدار تیم برتر میدان بودند و به موقعیت‌های متعددی دست یافتند، اما تنها توانستند یک بار تلاش‌های خود را به گل بدل کنند. تک‌گل نیمه اول را اشتفان کیسلینگ، مهاجم لورکوزن در دقیقه ۳۰ به ثمر رساند.

لورکوزن در نیمه دوم اما ضعف سودجویی از فرصت‌ها را جبران کرد و با ارائه چهره‌ای کارا توانست در عرض کمتر از یک ربع چهار بار دیگر دروازه مهمان خود را باز کند. یکی از بازیکنان برتر میدان، هرناندز، ستاره‌ مکزیکی بایر لورکوزن بود که سه گل از پنج گل تیمش را به ثمر رساند.

  • بایرن مونیخ ۲ - اینگولشتات صفر

تیم بایرن مونیخ، رکورددار عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا هفته شانزدهم رقابت‌ها را با پیروزی‌ پشت سر گذاشت. موفقیت بایرن اما با پیکاری دشوار همراه بود. اینگولشتات به ویژه در نیمه‌ نخست چهره‌ای تهاجمی از خود نشان داد و اگر واکنش‌های فوق‌العاده مانوئل نویر، دروازه‌بان بایرن نبود، به نخستین گل این دیدار دست می‌یافت. ۴۵ دقیقه اول اما در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مونیخی‌ها در نیمه دوم حضوری بهتر در میدان داشتند و توانستند با سودجویی از اشتباه حریف نخستین گل این پیکار را به ثمر رسانند. روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستاني بایرن مونیخ در دقیقه ۶۵ برای اولین بار دروازه اینگولشتات را گشود و فیلیپ لام، کاپیتان بایرن نیز با زدن گل دوم در دقیقه ۷۵ پیروزی تیمش را قطعی ساخت.

  • دارمشتات صفر - هرتا برلین ۴

تیم هرتا برلین نیز از تیم‌های موفق هفته شانزدهم بود. پایتخت‌نشین‌های بوندس‌لیگا توانستند در زمین دارمشتات به پیروزی ۴ بر صفر دست یابند و جای خود در رده‌های بالای جدول را تثبیت کنند. وداد ایبیزوویچ، مهاجم بوسنیایی هرتا با زدن دو گل (دقایق ۱۲ و ۵۰) از چهره‌های برتر میدان بود. دیگر گل‌های هرتا برلین در دقایق ۲۶ و ۷۷ توسط پلاتن‌هارت و کالو به ثمر رسید.

  • ولفسبورگ یک - هامبورگ یک

تیم ولفسبورگ که سه‌شنبه گذشته بلیت صعود به دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را دریافت کرده بود، در هفته ۱۶ بوندس‌لیگا نتوانست علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی، پیروز میدان را ترک کند. "گرگ‌های ولفسبورگ" در مقابل هامبورگ تنها به تساوی یک بر یک دست یافتند. هامبورگ در دقیقه ۲۱ توسط نیکولا مولر از میزبان خود پیشی گرفت. گل تساوی ولفسبورگ را آرنولد در دقیقه ۷۶ به ثمر رساند.

  • وردر برمن یک - اف ث کلن یک

تیم وردر برمن در هفته شانزدهم بوندس‌لیگا میزبان تیم اف ث کلن بود. این دیدار نه چندان پرهیجان که در حضور ۴۰ هزار تماشاگر برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل ‌وردر برمن در دقیقه ۴ توسط وسترگارد و گل کلن در دقیقه ۷۹ توسط سونتو به ثمر رسید.

  • هوفن‌هایم یک - هانوفر صفر

تیم هوفن‌هایم در هفته ۱۶ بوندس‌لیگا موفق شد نخستین پیروزی خود را تحت سرمربی‌گری هوب استیونز به ثبت برساند. تک ‌گل این دیدار نه چندان پرهیجان را اشمیت در دقیقه ۳۰ بازی با ضربه سر به ثمر رساند.

  • دیدارهای يكشنبه

پیکارهای هفته شانزدهم روز یکشنبه با انجام دو دیدار به پایان ‌رسيد که طی آن آگسبورگ ميهمان خود شالکه را ۲ بر يك شكست داد و دورتموند نیز در زمین خود به مصاف فرانکفورت رفت و با نتيجه ۴ بر يك به برتري رسيد.

 

کد خبر 318003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha