مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم پیک اولین فضانورد رسمی بریتانیا روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ با پرواز به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی صفحه‌ای جدید را در تاریخ فعالیت‌های فضایی بریتانیا خواهد گشود.

تیم پیک

براساس گزارش BBC، تيم پيك فضانورد بريتانيايي در آستانه آغاز پرواز تاريخي‌اش به ايستگاه فضايي بين‌المللي قرار دارد. اين خلبان سابق به همراه تيم كوپراي آمريكايي و يوري مالنچنكوي روس درون كپسول فضايي سايوز و از پايگاه فضايي بيكنور در قزاقستان به سوي ايستگاه فضايي خوهند رفت.

تيم پيك اولين فضانورد رسمي بريتانيا است كه به ايستگاه فضايي قدم مي‌گذارد. فضانوردان بريتانيايي ديگري كه پيش از اين به ايستگاه سفر كرده‌بودند يا شهروند آمريكا بوده و در استخدام ناسا بوده‌اند و يا با هزينه شخصي به ايستگاه سفر كرده‌اند.

پيك علاوه بر انجام آزمايش‌هايي تعيين شده در ايستگاه بايد فعاليت‌هاي تجربي را در اين پايگاه به اجرا بگذارد كه با هدف تشويق نوجوانان به دانش طراحي شده‌اند.

برنامه پرتاب سايوز براي ساعت 11:03 بامداد به وقت گرينويچ در تاريخ 15 دسامبر 2015 برنامه‌ريزي شده و 6 ساعت و 20 دقيقه پس از پرتاب، سايوز به ايستگاه متصل خواهد شد. سرنشينان سايوز براي اطمينان از سلامتشان در فضا دو هفته پيش از پرواز در قرنطينه قرار مي‌گيرند.

اولين شهروند بريتانيايي كه به فضا سفر كرده‌است،‌ هلن شارمن نام دارد كه در سال 1991 به ايستگاه فضايي مير فرستاده شد. ماموريت وي حاصل پروژه‌اي مشترك ميان شوروي سابق و شركتي خصوصي بود.

تيم پيك اولين بريتانيايي است كه به عنوان يك فضانورد حرفه‌اي به استخدام آژانس فضايي اروپا درآمده‌است.

کد خبر 318190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha