همشهری آنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تقدیم بیش از ۷۰۰ شهید اهل سنت از استان‌های گیلان، گلستان و مازندران نشان دهنده همدلی و همزبانی بین مردم است.

شهید

به گزارش ایسنا، علی اصغر فاضلی، در مراسم نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور توضیح داد: ایثار و شهادت فرهنگ اصیلی است که در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی قرار دارد و نتیجه رسیدن به عالی ترین ارزش های والایی است که یک انسان می تواند به آن دست پیدا کند. بی شک تقدیم بیش از 700 شهید اهل سنت از سه استان گلستان، گیلان و مازندران گواه خوبی برای وجود هندلی و همزبانی بین شیعه و سنی است.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند فضای جامعه را دچار تحول کرده و موجب وحدت و همدلی شود، باید بتوانیم رشادت‌های شهدا و ایثارگران را به خوبی و به دور از قالب‌های کلیشه‌ای به جامعه معرفی کنیم. استان گلستان بیش از 4 هزار شهید، 13 هزار جانباز و یک هزار و 200 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهدای ما فارغ از هرگونه نگاه قومیتی با تکیه بر اسلام و قرآن و با اخلاص و برادری دست به دست هم دادند و کیان این انقلاب و نظام را حفظ کردند.

کد خبر 318443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha